opbygning af skur

Hej LDS folk.

Står og skal i gang med at lave et skur, som skal bruges til opbevaring af værktøj og div. som ikke høre til inde i et hus.
min plan er at det skal være ca. 4x3m med skråt tag med hældning bagud.
skuret skal være fugt og frost frit.
planen er at skelettet til væge skulle laves i 95x45mm reglar og islolering, samt vindpap og beklædes med 1 på 2. og tag laves med spærtræ i 125x50mm med isolering og tagkrydsfiner med tagpap på.

men så er det bare lige bunden jeg ikke er helt sikker på hvad der er bedst.
havde været ved at tænke på noget tryk impr. spærtræ 125x50 til at lave bunden i på punkt fundament med 1m i mellem.
og så eternit rundt i kanten mod skadedyr. og så isolering og krydsfiner oven på.
men er ikke helt sikker på om der er en anden smartere måde at lave dette på?

ved godt man kunne støbe fundament og gulv, men det koster og tager tid.

  
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Frostfri og fugtfri. De 100 mm isolering bør hæves. Grav ud og isoler 300 mm loftet lige så meget. Og så må du have en varmekilde og god ventilation. Overvej igen, om de een-på-to er klogt. Den type har det med at blive rimelig utæt og så har du kun vindpappet som beskyttelse.
Hvis det skal være frostfrit så overvej kraftigt et ordentligt randfundament.
Kan naturligvis også laves på anden måde, som en hævet konstruktion, men så bliver der et kraftigt trin op i dit skur, hvilket oftest ikke er specielt praktisk....

Overvej om ikke dine spær skal være kraftigere hvis de skal holde.....
Og husk en god passende hældning på taget.
Loftisoleringen kan med stor fordel være mere end dine skitserede 75mm (125mm minus 50mm luft op mod tagpladerne til ventilation)

MVH Njord
Ville gerne have sluppet for alt det beton arbejde, og det var derfor mit første ide gik på punkt fundament. 
Du kan lave det med et punktfundament, men så må du have et hævet gulv. er det OK for dig, så er det bare at gå i gang... men kig lige på hvilke isolerings tykkelser du tænker at arbejde med.....

MVH Njord
Men vil du nøjes med et punkt fundament og støbe så lidt som muligt er der her en nem og anvendelig løsning.
https://ems.groundplug.com/dk/hvordan-bygger-man-et-skur/
Hvad det koster osv. ved jeg ikke.. men enkelt er det da, og der skal ikke støbes... Så isolerer du blot hele bund pladen og med en fibercement plade på undersiden for at beskytte not rotter. Og så eller en stolpekonstruktion der stå oven på. Husk også krydser eller plader der stabiliserer og forhindrer skuret i at skive (vride). OSB er en fortrinlig pladeløsning du blot lakerer på indvendig side efter monatge.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis