Male med Airless Malersprøjte

Hej allesammen.
Jeg har renoveret hus, fået gips på væggene, spartlet helt glat og limet forgrundet filt på væg samt loft.
Nu skal der males - kan man godt male med airless malersprøjte, selvom det er første behandling?
Synes det er svært at finde noget om på nettet.
Der er mega mange m2, så det ville lette opgaven en del at undgå pensel og rulle.

går det galt, så henter jeg manualen :-)
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, selvfølgelig kan du male med airless sprøjte, men det kræver afdækning af alt andet, hvis der ikke skal bruges samme farve over alt. Gulvet skal formentlig ikke males.
Hvorfor gider lav det selv folk ikke det trælse arbejde, som håndværkerne bruger 98% af arbejdstiden på. Eller gå i gang med at male, og accepter at det måske er lidt træls. Du kan da se, hvor langt du kommer.   

fase
Tak! Er helt med på afdækning, særligt også i forhold til flader med forskellig glans . Var blot i tvivl, da jeg har hørt nogen sige at det på filt lægger en hinde oven på.

Tænker da at mange malere benytter sig af malersprøjter af forskellige arter, særligt ved mange m2, som her.
Årsagen er i øvrigt simpel, har en dårlig højre skulder, som simpelthen ikke kan løfte rullen over længere tid.. .. .. og kan man spare lidt tid / sved :-)

går det galt, så henter jeg manualen :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er da rigtigt, at mange malere sprøjter malingen på især lofter. Men det er inden der er tapetseret og lagt gulv. Da din  timeløn er er til at overskue, kan du vel tage en væg ad gangen.

fase
For øvrig kan både pensler og malerruller bruges med begge hænder.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg tror godt, at trådstarter ved, at man kan bruge pensler og malerruller     

Men spørgsmålet er da ret relevant: Må man bruge en sprøjte til første lag maling af filt? Trænger det godt nok ind i filten eller skal det "masseres" med rulle/pensel?

Mvh. AllanE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
AllanE skrev den 07-06-2021 15:54:21

Jeg tror godt, at trådstarter ved, at man kan bruge pensler og malerruller     

Men spørgsmålet er da ret relevant: Må man bruge en sprøjte til første lag maling af filt? Trænger det godt nok ind i filten eller skal det "masseres" med rulle/pensel?

 Ja, det er lige præcis det, som spørgsmålet handler om, tak.

Til de øvrige kan jeg fortælle at jeg har 4 skruer i den en skulder efter en operation, og alt arbejde over hovedhøjde gør at jeg ikke kan bevæge min arm i dagevis. Hvorfor gør jeg det så? Ja, jeg ville faktisk smide 50 kilo efter en maler, bare for at slippe!.. Men kan man få sådan en i disse tider.. næ, ikke før til august.
Derfor spørgsmålet ;-)

går det galt, så henter jeg manualen :-)
Også en malersprøjte skal holdes højt, så det vil nok også være en belastning af din skulder. Har du ikke et familiemedlem der kan klare opgaven?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rigtigt, men den er ikke “tung” eller skal have tryk mod fladen.. og det går hurtigere.
Er det fordi det bliver dårligt med sprøjte?

går det galt, så henter jeg manualen :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også