Kantklipning med “buskrydder”

Hej , nogen kalder det en kantklipper, andre en buskrydder, men ment er i mit tilfælde en Black+decker med 36 V batteri.
Det er gemalen, der har kørekort til den og JEG brokker mig over at han ved brug af dyret får klippet kanterne, men samtidig får smidt både græs og frø ind på fliser og bede. jeg har på fornemmelsen at han bruger klipperen forkert.
vejledning?
Med venlig hilsen - Ingeborg Hansen 

Når lysten driver værket
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Normalt sender buskrydderen det afklippede i en bestemt retning, så bed gemalen gå med solen rundt eller omvendt afhængig af, til hvilken side det afklippede bliver sendt ud.

fase
Nu synes jeg måske det lige var på sin plads at du viser ham hvordan man skal gøre   Og nej jeg har ALDRIG fået at vide at du skal gøre sådan og sådan selv om det ikke var muligt.   
Åh det lettede at spy lidt ironi ud her i den dejlige sommer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Erik: Jeg plejer i de situationer at sige: "Enten fortæller du hvad du vil have gjort eller også hvordan, men aldrig til samme opgave".   

... så taler vi aldrig mere om det.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau, jeg plejer at udlevere det relevante redskab til personen der kommer og retter på mig, og beder personen om at vise mig hvad er den korrekte måde og samtidigt overtage opgaven. Hvis ikke personen vil overtage opgaven, må personen klappe gællerne i og accepterer den måde jeg gør tingene på.

 

Så morsomt er det ikke, med kanter på 800m2 plæne😝. Men jeg kan da bede ham om at bruge løvpusteren, selvom skaden nok allerede er sket og græs og ukrudsfrø lader sig ikke sådan puste væk. Kan nok læse mig til at herrerne gør front! Ikke een har svaret at kanterne SKAL studses FØR de bliver så lange at de sætter frø! Ikke efter behag!😉

Når lysten driver værket
Sådan lige for at berolige jer, vi er gift på 61sindstyvende år, Hvem siger at det skal være kedeligt?


Når lysten driver værket
Var det ikke lettere at klippe kanterne selv inden de sætter frø - med eller uden kørekort, så undgås al diskussion?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ikke een har svaret at kanterne SKAL studses FØR de bliver så lange at de sætter frø! Ikke efter behag!😉
Det var vel heller ikke det du spurgte om, men om hvordan den med kørekortet undgik at det afklippede røg ud på fliser og i bede. 

fase
Jeg var godt klar over fra tidligere indlæg at jeres forhold ligger på et solidt fundament. Derfor kunne jeg tillade mig at drille lidt, Os "Knægte + tøser" som først har guld bryllup næste år har mange km. kantklipning at se frem til.
Ok skal jeg være helt sandfærdig så klippes der stort set  ikke kanter her. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis