Sokkelrør til stolpe?

Hej
Jeg har ladet mig fortælle, at der findes en art sokkelrør til nedstøbning/-gravning hvori der kan monteres em 90x90 stolpe.
Stolpen kan løftes op, når den ikke er i brug.
Der skulle, efter sigende, også kunne monteres en prop i røret, når stolpen ikke var i.
Det er til en stolpe der skal holde solsejl, derfor er det en fin mulighed at tage stolpen op, om vinteren..
Kender I sådan et rør? Jeg kan simpelthen ikke finde det..
Alternativer er også velkomne..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du tilpasser en klods med samme mål som plug under støbningen. Gør pluggen let konisk og smør den godt ind i slipmiddel, så er den let at fjerne når betonen er hærdet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for bud..
Så du er ude i:
Grav hul, smør stolpe ind i f.eks. vaseline?
Monter stolpe, med støtter
Støb omkring
?
Tjoh  måske det giver mening🙂
Jeg er stadig nysgerrig efter det færdige rør🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Din løsning vil fungerer og jeg tror du vil være færdig med operationen inden du har fundet hvad du først efterlyste.   

Er røret rundt, kan du forsigtigt dreje røret et par gange mens betonen hærder. Det letter fjernelsen til sidst.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det var nemmere med en rund stolpe. Så nedstøber du en passende længde kloakrør med den rette dia. Og køber en ende prop til røret.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det er jo fremragende forslag..
Det var netop derfor jeg spurgte..
Jeg har ikke engang overvejet et rundt rør og rund stolpe 😄
Jeg kan umiddelbart kun finde stolper I ø100, og rør i ditto(er det styrkemæssigt nogenlunde tilsvarende en 90x90 stolpe?)


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
Husk når du støber ned så læg noget grus i bunden af hullet og sæt røret deri før du støber. så kan evt vand dræne ud for neden.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tak, det giver mening..

Jeg har svært ved at finde hhv. rør i lidt mere end 100mm, og stolper I lidt mindre end 100mm..det må komme an på en prøve, med et rør, og en stolpe..
Man kan måske nuppe en mm. Af Hele vejen rundt om stolpen, med en elhøvl, hvis det skulle være..


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Robine stolper. her kan du få stolper som passer til 110mm kloakrør. Men man kan osse få 160mm kloakrør. Og finde en tykkere stolpe. Og fint med at rette den til med en elhøvl. Hvis du går efter et 160mm rør og en 140mm stolpe. så sætter du en støttecirkel  i kraftig krydsfiner i bunden for oven bruger du nogle kiler.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis