Importgebyr fra kinapakker

Ja så nærmer vi os den 1 juli hvor alt får moms på.

Jeg har været inde på aliexpress og de har stadig ikke implementeret at man kan betale moms på pakkerne direkte. Det er meningen at sælgerne kan tilmelde sig de nye regler men de er desværre fortsat tavse.
Så slipper man for importgebyret på 160 kr som de tager for at fortolde varen.

Det er ikke fordi jeg ikke vil støtte dk produkter men der er altså bare kina ting som man kun kan få derfra...

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Okay? Hvad er formålet med dit opslag ?

Mvh. Christian M
 

Christian M skrev den 07-06-2021 13:59:47

Okay? Hvad er formålet med dit opslag ?

Ah ja sorry. Bare om nogen har fundet en løsning på det, dvs en måde på at betale momsen i forbindelse med købet?
det er jo et enormt marked og sælgerne kan ikke bare være tavse..

Måske er det stadig for nyt og man skal afvente status.
Du skal se om du kan vælge at få varerne fra et EU land. Det er der flere og flere der tilbyder på Ali express.

Ellers tror jeg de stille ser at der ikke er købere fra DK... Måske man så skulle skrive til sælger hver gang og høre om mulighederne for at få leveret fra EU land.

 

mdn skrev den 07-06-2021 18:37:05

Du skal se om du kan vælge at få varerne fra et EU land. Det er der flere og flere der tilbyder på Ali express.

Ellers tror jeg de stille ser at der ikke er købere fra DK... Måske man så skulle skrive til sælger hver gang og høre om mulighederne for at få leveret fra EU land.

 God ide men ja det er langt fra alle som tilbyder det. Det kræver ligesom at de har lager i eu og det tvivler jeg på hvis det er cykeldele og bolig ting man køber. Kan forestille mig at de opstiller underleverandører til elektronik ting.


det er ærgerligt for de mister mange millioner kunder. Det er jo hele befolkningen i EU, som er, hvad, 300 mio næser?
Jeg har sovet i timen, og slet ikke opdaget dette, før jeg læste din tråd😅

Jeg kan ikke gennemskue, på Skat.dk om man selv kan vælge at betale momsen? Og slippe for Transportørgebyret? (Det er måske det du efterlyser, på aliexpress?)
Jeg selv benytter mest ebay, her har jeg ikke set muligheden.. jeg må se efter..
Update: det ser ud til ebay.com har styr på det..​Ebay-link​​​

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
lyhne1 skrev den 07-06-2021 19:31:40

Jeg har sovet i timen, og slet ikke opdaget dette, før jeg læste din tråd😅

Jeg kan ikke gennemskue, på Skat.dk om man selv kan vælge at betale momsen? Og slippe for Transportørgebyret? (Det er måske det du efterlyser, på aliexpress?)
Jeg selv benytter mest ebay, her har jeg ikke set muligheden.. jeg må se efter..
Update: det ser ud til ebay.com har styr på det..Ebay-link

 Fedt!! Godt at se at der er noget aktivitet..

Man kan i princippet godt selv betale momsen men jeg er ikke sikker på at det kommer til at fungerer. Bl.a. skal man møde op fysisk og skrive under på papirer som er monsterlangt...
Desuden slipper man stadigvæk ikke for importgebyret.. det slipper man kun for hvis man på forhånd har betalt momsen altså dvs når man køber varen og ikke pr. Efterbevilling.
Ali skal nu nok få styr på det på et tidspunkt, tror ikke de har råd til at lade være, men der er ikke andet for, end at finde et EU lager eller vente.

Havde gerne set et system hvor man selv kunne betale via pakkenummeret, det burde være ret nemt for dem at checke når den kommer til landet, men vi må nok vente og se hvordan det kommer til at køre og om det overhovedet kører stabilt i starten. Kunne lige forestille mig IT systemet der driller og der ikke kan betales og så står folk der med et stort gebyr bagefter

 

Ja netop. Lige sådan når der kommer 10k pakker om dagen. De skal nok få travlt.

vi må vente..
Hvorfor tales der kun om MOMS?
Mange varer er da også belagt med told og specialafgifter. og her skal en tolder jo afgøre under hvilken sats varen skal fortoldes.

efry skrev den 07-06-2021 22:23:57

Hvorfor tales der kun om MOMS?
Mange varer er da også belagt med told og specialafgifter. og her skal en tolder jo afgøre under hvilken sats varen skal fortoldes.

 Jeg har heller ikke noget imod den moms der, det er mere det nærige toldgebyr på 160 som jeg ikke vil finde mig i.

Fair at de skal tage penge for at behandle en pakke, men 160 kr?? Helt ærgerligt.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis