Opvaskemaskine afløbsslange tilstoppet ?

Min aldrende (15 år) Bosch opvasker er gået i strejke

En svag summen er hvad den vil bidrage med.

Når  jeg puster modsat i afløbsslangen er den helt stoppet til.

Skal der ikke altid være gennemgang i denne altid ?  

Eller sidder der en ventil ved pumpen der lukker til ?


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ikke vi afmontere slangen ved pumpen, så prøv at suge. Der burde ikke komme større partikler gennem pumpen. Det kunne også være pumpen, der er stået af. Det må formodes, at garantien er udløbet   .

fase
Start med at hive riste og filtre ud af bunden af din opvaskemaskine, og rengør disse.
Kig i samme omgang ned til impelleren, der kan være et fremmedlegeme der har sat sig fast, f.eks. en elastik, der gør det umuligt for pumpen at rotere og flytte vand.

Der er indbygget kontra ventil funktion i slangen aht. der ikke skal løbe vand baglens i slangen fra f.eks. en vaskemaskine monteret på samme afløb.

 

Når du kigger ned i bund karret er der på mange opvaskemaskiner en lille farvet plast stykke. Denne kan hives af og så er der direkte adgang til impeller ( pumpevinge) Der sidder der en tandstik, et stykke elastik, en stump flæskesvær Fortsæt selv med forslag. Det tyder det på med den svage brummen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis