Udendørs bord

Står og skal i gang med bord til terrassen, vil gerne selv lave noget, så jeg kan få egne mål og udnytte pladsen optimalt

Regner med at lave et bord som skal beklædes med enten Conteco eller nogle fliser med beton look. Jeg er dog i tvivl om hvad der bedst kan svare sig at lave skelettet ud af, så det kan holde til det danske v

hvordan vil I bygge det op og hvad vil I anbefale af plade

Har tænkt på om det skulle laves med plade af tagkrydsfiner 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville støbe en bordplade af fiberbeton.

Hvis du forsætter med krydsfiner bør du nok få lagt en membran mellem pladen og mørtel. Fugerne mellem fliser vil nemt trække lidt vand ned som opfugter pladen også skal det nok begynde at blive sjovt indenfor et års tid eller to.

Ask
Du har tidligere skrevet om netop dette projekt, hvor du fik gode råd om at skrotte træ som bærelag for din bordplade.
Træ, og også krydsfinér, arbejder konstant når det bliver udsat for skiftende vejr.

Du kan lave selve stellet i massivt træ, ingen problemer i det, men at beklæde en træplade af en art, med et mineralsk overfladeprodukt, er dømt til at fejle på forhånd.

Du ender blot med at dit nye bord, efter kort tid kommer til at ligne dine gipsvægge, som jo også er revnet. 

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også