Krise - Væggen flækkede!!

Jeg er i gang med at fjerne dørkarme, og da jeg hev i den ene side flækkede gasbeton væggen!!   

Hvad gør en klog?

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den dyre:
Bor en stribe dybe huller ind i karmen. Fyld en klat 2-komponent forankring-grunder ind i et par af hullerne og sæt en gevindstang i et par steder. Lad det hærde.
Fyld forankringsgrunden i hele revnen og de resterende huller, sæt møtrik, spændeskive og bræt på og træk så hele stykket på plads.

Den billige:
Bank hjørnet af, sæt bræt op og puds nyt hjørne op. Husk at banke jern ind.

De billige lyder umiddelbart som den eneste der duer. Tror ikke den første er en mulighed - den er HELT revnet. Altså hele vejen igennem! Så hele det stykke til venstre på billedet er nærmest lige til at hive af. :(
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Så gør det! Udvendig lapning holder ingenting. Ned med stumpen og mur nyt op.
IT manden skrev den 06-06-2021 12:07:18

De billige lyder umiddelbart som den eneste der duer. Tror ikke den første er en mulighed - den er HELT revnet. Altså hele vejen igennem! Så hele det stykke til venstre på billedet er nærmest lige til at hive af. :(

 Hvis ikke det løse stykke er helt smuldret, kan du bore huller i mellemrummet og sprøjte gasbetonlim i revnen. Medens lime hærder, sætter du noget i spænd mellem de to sider, så stykket bliver holdt på plads. Limen købes i 400 ml patroner, hvor brugsanvisningen er trykt på patronen.


fase
Gasbeton lim er det sikreste. Og metoden med at sætte i spænd fra den anden side er ok. Naturligvis kan man samtidig bore nogle huller til rawlplug og sætte skruer ind så det hjælper med at holde det i længden. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Rigtig god ide med gasbetonlim! Det virker da mest overskueligt, og måske endda så overskueligt så det ikke engang er en krise. :D Fik godt nok en chok da det skete.. Tak for de gode råd!

Er dette den rigtige lim?
https://www.stark.dk/h-h-reparationslim-beige-300-ml?id=6400-5842143
https://www.stark.dk/h-h-reparationslim-beige-300-ml?id=6400-5842143
Ja, det ser hel rigtigt ud.

fase
Godt, så køber jeg sådan en. Jeg har i øvrigt nogle bølgesøm, det kan være de også kan hjælpe lidt på holdbarheden.
Ret beset er bølgesøm beregnede til at holde pladerne sammen, indtil limen er hærdet, når væggen bygges, så jeg ville ikke slå bølgesøm i det smalle stykke gasbeton. Der er stor chance for, at du står med en masse stumper.

fase
Nu har jeg købt 2 stk. reparationslim.

Skal jeg sætte noget i spænd, og derefter bore huller og så lim i, eller skal jeg komme lim i revnen, så sætte noget i spænd - og derefter bore huller og mere lim i de steder hvor revnen ikke er bred nok til at jeg fik lim ind i første omgang?

Deres guide ligger her, men der er revnerne slet ikke ligeså slemme som i mit tilfælde.
https://ipaper.ipapercms.dk/HH/HHDenmark/Arbejdsinstruktioner/udbedring-af-revner/?page=2
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også