Fjerne hvis LIP fliseklæb fra overside af fliser?

Hejsa vi fik for et års tid siden renoveret vores trappe til huset med nye trin. Men som det fremgår på billedet kommer der rester fra fliseklæberen ud på fliserne ( er nu fuget og dermed lukket) men hvordan får jeg de hvide rande væk? Har prøvet flere midler uden held. Håber på gode råd!
venlig hilsen Ken 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er fliseklæber så er det svært at fjerne, er det derimod fuge materiale så kan LIP fliserens hjælpe på det. Det er slags syre behandling som godt kan anvendes indendørs.
Det ser noget besynderlig ud og jeg har svært ved at tro at det er fliselim der kommer  ud. Det er meget fast og stabilt når det er hærdet op. Desuden er det oftest grå og ikke hvid. Du skriver "er nu fuget" betyder det at det er fuget for nylig, og er randene først opstået derefter.
Kan det ikke være rester af rengørings middel som i bruger. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 06-06-2021 16:22:50

Hvis det er fliseklæber så er det svært at fjerne, er det derimod fuge materiale så kan LIP fliserens hjælpe på det. Det er slags syre behandling som godt kan anvendes indendørs.
Det ser noget besynderlig ud og jeg har svært ved at tro at det er fliselim der kommer  ud. Det er meget fast og stabilt når det er hærdet op. Desuden er det oftest grå og ikke hvid. Du skriver "er nu fuget" betyder det at det er fuget for nylig, og er randene først opstået derefter.
Kan det ikke være rester af rengørings middel som i bruger.


tak for dit svar. Jeg har kun lige fuget med silicone i samlingen mellem fodsparket og træde flisen, fordi det der hvide stads løb ud derfra. Min teori er at regnvandet kunne løbe indynder flisen fordi de ikke har en drypnæse. Lige efter de var lagt var der ingen aftegninger…
Det er en udvendig trappe, så skrappe midler er OK bare fliserne ikke tager skade selvfølgelig.

PS. Vi har prøver 3-4 forskellige midler hvor udseendet ikke har ændret sig, så tror ikke det er rengøringsmidlerne
Hvilken slags flise er det? Fremgangsmåde for afrensning vil jo afhænge af materialet.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej - det er keramiske fliser - sådan nogle Italienske fliser med mat overflade
Hvis du ikke selv ved præcis hvad type det er må du henvende dig der hvor du har købt dem.

Link til Bolius med info på rengøring af de fleste typer:
https://www.bolius.dk/guide-saadan-goer-du-fliser-rent-45616

Alfix har en del forskellige produkter til rengøring af klinker og fliser, men du er nødt til at være mere nøjagtigt ift typen, ełlers gør du let mere skade end gavn.

https://www.alfix.com/files/pdf/pdf_printfiler_dk/dk_fliser_og_fuger.pdf

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis