Drypper fra loftet på solskinsdag

Hej, ja, det drypper store tunge dråber fra mit relativt nye gipsloft i min koloni. Over lægger dampspærre, isolering og tagpap, alt sammen bygget sidste år. Det har ikke regnet nogle dage, så hvor kommer vandet fra? Det drypper ud langs en tværgående bjælke, hvor dampspærren er tapet fast. Taget er fladt med lidt hældning. Kan det ære hvis der er huller i dampspærren så der kommer damp/kondens op?
mvh Bodil

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan også være regnvand, fra en utæthed, som nu har fundet et hul i damp spærren, så hvis du har mulighed for at tjekke for våd isolering, og vand på damp spærren, ville det være godt. 

Vi prøver igen, i morgen --
Hvilket type tag har du på, måske det var nemmere at fjerne et par tagplader hvis det er en mulighed..

Vi prøver igen, i morgen --
Det kan nu om sommeren med tagpaptag næsten kun være Regn. Jeg ville starte med at kigge taget godt efter. Samlinger og ikke mindst svejsninger langs kanten af taget. Der kan godt danne sig små søer ml papkanten og inddækning. 

Mvh Troels
Taget er tagpap, som vi lagde i sommers. Jeg kan godt have en ide om at der kan være nogle huller i dampspærren, da gipsloften var et helvede at sætte op, og der derfor sikkert er nogle skruehuller i spærren, hvor en skrue ikke har ramt lægten. Ved ikke om det er nok til at lave balladen.  Jeg må op på taget og tjekke og så ellers søge på det her sommerkondens. 
Har I husket at lave minimum 50mm ventilationsspalte mellem isolering og krydsfinér/tagbrædder??? Hvis I har isoleret helt op til, så kan I godt regne med, at det er dér den er gal.
Og er der ventilationsspalte ved tagfod og tagryg, som tillader taget at gennemventilere hulrummet over isolering? 

Elektronikteknikeren
Vi har faktisk snakket om, at lige præcis på det meter af taget, hvor to bygninger blev sat sammen, er afstanden meget lille ml tag og isolering. Tror vi skal have rettet det.
Taget skal kunne ånde frit fra begge ender, under hele tagfladen. Der må ikke være blokeringer på tværs, som kan hindre ventilation, noget som helst sted. 

Elektronikteknikeren
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis