Gaskomfur kan ikke komme ind mod bagvæg

Hej alle,

Jeg er for nyligt flyttet ind i en ny lejelejlighed, hvor der er krav om at have gaskomfur. Jeg havde vvs'eren forbi og han forbandt komfuret til gas, men gasregulatoren er således placeret at jeg ikke kan få komfuret ind mod bagvæggen. VVS'eren var klar over dette, men synes ikke at der var noget at gøre ved det.

Hvad synes I? Kan der laves en anden løsning med gasregulatoren eller skal jeg leve med at der vil være 3 cm mellemrum mellem komfur og bagvæg?

Se billeder.

​Venlig hilsen,
Filip
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke om lovgivningen siger noget andet, men jeg ville få flyttet regulatoren hen i den anden ende af slangen. hvis der er plads der. vi har flaskegas og der kan der sagtens være flere m efter regulatoren.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg har selv haft gaskomfur i lejligheder hvor der ikke var faser nok til el komfur og der sad regulatoren oppe ved det faste gasrør (af jern) også var der trukket en flexslange ned til komfuret.

Men hvor ender flexslange den der ud til at gå nedad, så måske er problemet at et af køkkenskabe er i vejen der hvor den faste gasinstallation begynder ?

Men hvis der er plads i den anden ende skal du ringe til mester i det VVS firma og brokke dig 

Ask
Hej, tak for svar begge to.

Ifølge vvs'eren sagde lovgivningen at den skal sidde hvor den sidder. Also mellem flex-slangen og indgangen til komfuret. Der er nemlig god plads i den anden ende, fordi gassen kommer ind i køkkenet ved tæt ved bunden af komfuret, hvor der ellers ville være god plads.
Det hurtigste og billigste er vel at hugge en 4-5 cm fordybning i væggen, så der er plads bag komfuret til regulatoren.
Det lyder helt ulogisk det din vvs-er siger. Det mest sårbare i din installation er slangen, og for at ”beskytte” den er det en fordel med lavere tryk. Hvad med en campingvogn - der sidder regulatoren på gasflasken. Vvs-eren må kunne henvise til lovteksten hvis han skal overbevise.

Søren O
I en campingvogn, hvor regulatoren sidder helt ude foran, er der en kort, ca 1/2 m slange, som så går over i et kobberrør der fører videre til forbrugerne. Det må kunne kopieres.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis