Kommentarer til projekt: Trykluft

Her samles kommentarer til projektet: Trykluft

Kommentarer vises både her og på projektet.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bortset fra at det forskellige grej selvfølgelig skal kunne holde til trykket (ved ikke hvad gasflasker er trykprøvet til).

Hvis det er den stakkels kompressor på billedet, så tror jeg hurtigt du får taget livet af den. Den vil for det første have et hyr med at komme ret meget længere op end 10 bar og for det andet tror jeg ikke den kan holde til det ret længe.
Køb hellere en større, der kan magte det.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Flasker er trykprøvet til 30 bar og værktøjet kam sagtens klare det, kompresseron skriver fabrikanten kan pumpe 13-15 bar så det burde kunne men der bare en regulator på der lukker ud ved 10, har bestilt en anden men indtil den kommer mandag ville jeg prøve uden..
Men ja skal have en større på sigt skal bare have Fundet en til en ordenlig pris.
Nu er det lidt svært at se, men hvor stor slange/tilslutning brugere du og hvor lang er dine slanger
Hvilket tryk er tanken på din kompressor godkendt til? Der er forskel på godkendt tryk og det tryk der skal trykprøves med.

Næste gang du vil oprette et spørgsmål, så husk at det ikke skal ind under projekter, men opret en tråd i rette kategori.

Søren O
Annonce
Det mest korrekte i din situation vil være, at du anskaffer dig f.eks. en brugt stenhøj kompressor til 16 bar, med en 200-500L  tank på.

 

Er helt enig igen i at det rigtige er en anden kompressor men den har jeg ikke nu.🤷
Tanken er godkendt til 30 bar minimum da det er et minimums krav for beholder under tryk at kunne klare 3 gange det tryk det lavet til og som sagt skriver de at den skulle kunne give 13-15 bar.
Men er nu ikke så interasseret i alle de kommentar jeg ved noget om det eneste jeg skulle have svar og det eneste jeg er i tvivl om er om den kan køre og slå fra uden trykregulator men det er nu af prøvet og det kan den sagtens så det er fikset har fået den power jeg søgte og den køre fint den holder nok ikke så længe som den ellers ville men holde nok til jeg finder en der er lavet til 15-16 bar.😊
Tak for kommentar og god weekend.😊
Først lige en kommentar til det sidste du skriver
Men er nu ikke så interasseret i alle de kommentar jeg ved noget om
Det kan man jo af gode grunde ikke vide hvad du ved og ikke ved, derfor kan man sagtens komme ind på noget som er viden i forvejen.
Når det er sagt så er din beholder på kompresser godkendt til 10 bar når den står til afprøvet 30 bar på skiltet Som du selv ved noget om så er det med en sikkerheds faktor 3.
Dernæst så har den en sikkerheds ventil som udløser før de 13 - 15 bar det er vel ikke den du har udskiftet for så er du helt på herrens mark, hvis det er den vej du ved du stryger hen hvis du bliver slået ihjel.
Og for at være lidt sarkastisk så behøver du ikke at kommentere for det her ved jeg noget om. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Over 10 bar så eksploderer lortet før eller siden. Du må bare håbe du ikke står lige ved siden af på det tidspunkt. Luft indholder vand, og vand vil med tiden skabe korrosion. Så at den umiddelbart holder til 15 bar, er ikke ensbetydende med at den også gør det i morgen ....!

Jamen igen tak for svar.
Først så jo det er den og alt andet sikkerhed på kompressoren der er taget af.
Men nej er ikke helt tosset har selvfølgelig tilkøbt en anden overtryksventil som det hedder der slår fra ved 15 bar, ikke at kompressoren kommer der op for den kan ikke pumpe længere op end 14.
Der efter er der en vandudskiller som står til at lukke ud ved 13 bar

mig til sidste kommentar så ja det er jeg helt med på det gør så der er også taget sikkerheds foranstaltninger der, 1 så er det en sprit ny kompressor så der masse at tære af.
2 så er der tilkøbt en ventil der lukker vand ud hver 12 time som selvfølgelig er monteret nederest i beholderen.
3 der er også olie smøre på indsugningen nu så den smøre tanken så alle forbehold taget og den køre som en drøm.
I øvrigt tænker jeg motor ryger før kompressor men bare den kan holde til jeg for fat i en steenhøj eller anden stø

men tak for kommentar og for at tænker på min og andres sikkerhed

ps det var ikke for at være flabet jeg skrev det med hvad jeg vidste noget om det beklager jeg hvis det var den måde det blev forstået.🙏😊
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis