Hvor "kraftig" bør en slangepresse til hydraulikslange kunne presse?

Hej!

Jeg vil istandsætte en minigraver og skal i den forbindelse have lavet en del nye hydraulikslanger, da flere er mørnet eller fittings er rustet væk.
Jeg ville gerne presse slangerne selv, da jeg regner med at få et par maskiner mere hen ad vejen og det er jo rart at kunne lave det selv!

Jeg har set på slangepressen fra primusDanmark: slangepresse til hydraulikslanger 5 tons som jo er ganske billig i forhold til andre presseværktøjer. Mit problem er dog at jeg ikke ved om den er kraftig nok.
Jeg har været i kontakt med PrimusDanmark, som ikke selv ved om den er kraftig nok.
Jeg har derudover kontaktet flere leverandører af slanger for fittings, som heller ikke ved om de 5 ton er nok, de oplyser blot diameter for fitting når den er presset korrekt.

Er der nogle som har erfaring med dette?

VH
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har ingen erfaring, men kikker du billeder af presseren, og kikker på kæberne, så ser de ud til at være fremstillet ret dårligt.

Har set når jeg har fået presset slanger, at de kontrollere diameteren på fittings, for at tjekke at der er presset nok.

Denne her presser 100 tons ​LINK​​​

Billede af presser fra Primusdanmark

Vi prøver igen, i morgen --
Hej je_ns

Tak for dit svar.

Ja enig, pressen fra primusDanmark er af tvivlsom karakter, men hvis den kunne gøre arbejdet, kan jeg trods alt købe 10 stk. for samme pris som den professionelle du linker til.
Der er jo stor forskel på 5 ton og 100 ton, som er forskellen på de to, hvorfor jeg også er meget i tvivl om den fra primusDanmark.

Nu ved jeg ikke hvor bor, men du kunne måske få lov til at presse en slange hos dem, eller de kan lave en slange og sende til dig.
Slange og især fittings er jo ikke billige, så det skulle jo gerne virke...

Ja jeg kan sagtens få det lavet - også som en løsning, hvor de blot presser fittings på en slange jeg kommer med. Men den samlede pris på en sådan løsning er mellem 800 DKK til 1600 DKK og jeg kan købe slange og fittings til ca. 1/3 af denne pris.
Da jeg skal have skiftet en del slanger så kan det godt svare sig at lave det selv, hvis jeg kan få en billige presse - den behøver jo ikke være i professionel kvalitet.
Tænkte at få lavet en slange på deres maskine, for at kunne vurdere kvaliteten af presningen.
Eller køb slangepresseren med det forbehold, at du kan returnere den inden 14 dage og få pengene retur.

Annonce
Det er vel først når den første slange springer læk at man ved at det ikke var stærkt nok. Hydraulik olie er virkelig farligt under tryk.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvis diameteren på det pressede fittings er i orden efter presningen, må opgaven være løst, uanset hvilken presser der har været brugt.

Søren O
je_ns, ja det giver mening!

kovas, enig - men med et rettet udstyr og en god portion fornuft, kan man jo klare det meste!

Søren O, ja det er jo lige det mit spørgsmål går på, om der er nogle som har erfaring med presse fra PrimusDanmark, om den kan fungere "godt nok".

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis