Gulvarme anlæg og vandvarmer tilslutning??

Hej LDS. Jeg står i den situation, at jeg har et gammelt hus jeg renovere, men vvs'er løber lige lidt over det budget jeg har, da jeg kun er i lærer. Har selv støbt gulv med gulvvarme slanger i hele hytten. Men nu står jeg og skal have det hele sluttet til snart, og har ingen i min omgangskreds der kan give mig råd. Har købt en 5 kreds gulvvarme anlæg(10bar) med manuel styring og en Termix one vandvarmer. Ved godt hvordan jeg sætter begge op og sætter slanger i. Men er i tvivl om der skal være flere ting sat på imellem frem og retur fra fjernvarmen, som fx ventiler og andre ting og sager. Håber der er en der kan give mig et skub i den rigtige retning. På forhånd tak.

Mvh, Simon-Snedker
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds. 
Lige bestemt hvis der er tale om direkte fjernvarme så Skal der være autoriseret vvs på. Har du indirekte fjernvarme(varmeveksler) så må du selv lave det.
Når det er sagt så kommer det lidt an på hvordan din fjernvarme unit ser ud nu. Så prøv at lægge et billede ind som viser det.
Der skal som minimum være en termostat men det er jeg ret sikker på er indeholdt i thermix one. Og det skal naturligvis også være en termostat der kan styre gulvvarme temperatur men det hører jo også med til gulvvarme unit. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Termix One er “kun” en gennemstrømsvandvarmer komplet med nødvendigt udstyr til at lave varmt brugsvand.
Har du brugt 10 bar gulvvarmeslanger? Hvis ikke skal du have varmeveksler på anlægget, så gulvvarmeslangerne ikke får direkte fjernvarme. Så havde det været bedre at købe en fjernvarmeunit med varmeveksler til både brugsvand og “radiatorvand”.
Hvilke krav er der fra fjernvarmeforsyningen? Har du læst deres “leveringsbetingelser”?
Mig bekendt er der også krav om “klimastyring”, så din fremløbstemperaturen reguleres i forhold til udetemperaturen.

Søren O
Tak for svar. Her er det anlæg jeg skal montere, jeg har også monteret 10bars slanger i betonen, og det er direkte fjernevarmen. Har læst lidt om leveringbetingelser fra fjernvarmeforsyningen. Og så vidt som jeg kan se, skal jeg bare kunne levere vand tilbage der er 33 grader. Men selvom det måske er nødvendigt, med en vvs´er, er det bare ikke en mulig for mig økonomisk, så bliver nød til at selv bikse med det, så jeg rent faktisk har et sted jeg kan bo. Så ved bare ikke helt om det er muligt at montere disse uden, alle mulige andre målere og ventiler mm. Tak igen


Mvh, Simon-Snedker
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis