Vurdering og vægge er bærende

Hej LaDS

Jeg går med planer om at købe et sommerhus. Det er et hus i gasbeton hvor der ligger en 200mm rem ovenpå muren som taget ligger på.
I huset er der to tværgående vægge, begge i gasbeton. En 70mm og en 150mm ca.
Spørgsmålet er for mig nu (og især min kone der elsker store rum) om jeg kan fjerne dele af disse vægge.
Min egen vurdering er at taget bliver holdt af den rem der ligger ovenpå muren, og de dermed ikke har en bærende effekt.
Huset er 6 meter bredt og det er formentlig gitterspær da loftrum et er uudnyttet.

Hvad tænker i? Er jeg helt ved siden af pladen?

Vedhæftet et billede af plantegning hvor vægge jeg taler om er markeret med rødt.

Mvh Bo 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De 2 vægge er ikke bærende. Så dem kan du fjerne.
Du skal naturligvis være sikker på spær konstruktionen, særlig omkring den væg som er 1,6 m Der er sikkert en række spær hen over Værelse, køkken/stue og stue og så en vinkel der går lidt ud over dobbelt døren. Over denne dobbelt dør må der ligge en forlængelse af den 200 mm rem. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg mener at de spær der ligger hen over huset skal ligge af på noget hele vejen, så der må ligge en rem over enten denne dør, eller 1,5 m længere ude.
Det er blot en reminder om at du skal tjekke tagkonstruktion inden du river vægge ned. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak nu forstår jeg det. Remmen ligger i hele husets længde på de eksisterende ydervægge. Den lille udestue er en tilbygning der også skal fjernes 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis