Samme batterier - forskellige mærker..

Jeg har en Al-ko plæneklipper, med to (små) batterier. Jeg har kikket om der findes nogle billige (uoriginale) batterier til at supplere dem, men kan ikke finde noget.
Men så så jeg at "Worx" - batterier er magen til, og ved at tage et af mine batterier med i Bilka, - fandt ud af at de godt kan køre i "Worx" - værktøj.

Er der nogen der ved om "Worx"-batterier vil virke i "Al-ko"-værktøj, og om andre batterier kan virke i "Alko"-værktøj? 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis spændingen (volt) og fatningen er ens, så blander du bare løs. Det eneste problem, der kan være, er at forskellige batterier kan kræve forskellige ladere, men laderen bør afvise at lade batteriet, hvis det ikke fungerer sammen. Skulle du blande batterier og lader af forskellige mærker, så bør du holde godt øje med, at særligt batterierne ikke bliver meget varme under opladning, for det må de ikke. Desuden er det værd at vide, at billige batterier ofte er bygget af celler, der er af ringere kvalitet end de dyre, så du kan ikke altid regne med kapaciteten (Ah).

Hellere leje end at bo på gaden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis