Handle bolig uden energimærke?

Hej,

Jeg har mulighed for at købe naboens 60'er hus direkte af familien. Vi står selv for handlen og der er ikke udarbejdet tilstand-, el- eller energirapporter. Huset skal renoveres gennemgribende eller rives ned. Jeg kender huset og har haft flere byggesagkyndige med på råd og tør godt løbe risikoen. Spørgsmålet er om det overhovedet er muligt at gennemføre handlen uden energimærke?

Mvh.
Ivn
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tror jeg ikke der er problemer med. Du får jo intet for de penge når du kender huset.
Huse købt som dødsbo fraskriver sælger for ansvar.

Søren O
Energimærket mener jeg også er lovpligtigt. Bemærk, at hvis der ikke er udarbejdet en tilstandsrapport og tilhørende forsikring, hæfter sælger for alle fejl og mangler ved ejendommen i de næste 10 år, så vær opmærksom på om sælger har tilstrækkelige midler til at kunne betale de erstatningssager, du måtte rejse over for ham.
Hej.
Energimærkning er lovpligtig inden huset må sælges. 

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Jeg tror ikke du skal frygte noget, andet end du har påtaget dig minimal større risiko. Energirapporrten er ikke mere værd end det papir den er skrevet på. Du kan slet ikke bruge den til noget når du vil totalrenovere eller bygge nyt.

Søren O
Men vær ærlig overfor sælger og sørg for, at de ved, at det er deres valg, at de uden en tilstandsrapport (og efterfølgende tilbud om ejerskifteforsikring) ikke kan fraskrive sig ansvar.

Hvis det er et dødsbo er problemet nok minimalt, hvis det bliver noteret korrekt i købsaftalen.

Mvh. AllanE
Tak skal I have. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis