Bil hopper og vil ikke komme i fart

Min bil hopper en gang i mellem. Er der nogen der ved, hvad der kan være i vejen?

Jeg har en Peugeot 206+

En gang i mellem begynder min bil at “hoppe”, når den skal op i fart.

Det føles måske lidt somom håndbremsen er nede, uden at den er det.

Den kan ikke komme op i accelleration og den kan ikke komme over 50 km/t.

Hvis man kører lidt på koblingen kan man liste sig fremad uden hop, men kun på ca. 30-50 km i timen.

Det sker først hvis jeg har kørt i bilen, og jeg har slukket bilen kortvarigt, og skal til at køre igen.

Hvis jeg så holder ind til siden og slukker bilen og venter 5 minutter, så virker den igen.

Jeg har prøvet det mange gange. Det er kun nogen gange den gør det.

Den gjorde det meget i sommers, men så har der været en lang periode, hvor den ikke har gjort det. Men nu gør den det igen. Jeg tænker om den gør det pga. varmen (når det er sommer og ikke vinter?).

Er der nogen, der har nogle bud på, hvad der kan være galt?

Bedste hilsner fra JMDH

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at tage tankdækslet af, når det sker. Det kan være ånderøret i bagskærmen er stoppet.
Jeg ved altså intet om biler, men min Seat Mii har i to omgange gjort det samme, og begge gange var det - hvis jeg ellers husker rigtigt - en tændspole, der var i stykker. Først røg en og så gik der et halvt år, og så røg der en mere. Ved spole nr. 2 bad jeg om at få skiftet alle resterende spoler, for det viste sig at være en opgave, der kostede et par timer for mekanikeren men var billig i selve det der skulle skiftes.

Det er jo ikke sikkert, det er det samme, men symptomerne lyder ens. Man kunne give fuld skrald på speederen, og det føltes lidt som om motoren oksede afsted men kun tog ved halvdelen af tiden i sådan nogle hurtige stød, og derfor rystede bilen nærmest mens den kørte - sådan lidt fiskekutteragtigt.
Hej Frisk. Tusind tak for svaret. Det er jeg meget glad for. Det vil jeg prøve næste gang. Bedste hilsner fra JMDH

Hej Allan A. Tusind tak for dit svar. Det lyder rigtig meget som det samme. Det vil jeg prøve at få tjekket. Det var sødt af dig at komme med sådan et tip til det med mekanikeren, at få dem alle lavet på en gang, og fortælle om dine lignende oplevelser.  Bedste hilsner fra Jorunn
Få den på værksted og udlæst fejlkoder, det kan også være fordi den går i nødprogram.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Hej je_ns. Tak for dit svar. Det er godt at høre forskellige muligheder på, hvad der kan være forklaringen, og dette med at det måske er fordi at den går i nødprogram i en eller anden indstilling. Tusind tak! De bedste hilsner fra JMDH
jeg synes også det du bveskriver, lyder som dengang min ene tændspole var stået af..
Jeg ved intet om det, men det var meget let for mekanikeren at skifte den..

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hej Lyhne1. Tusind tak for dit svar. Det er meget godt at høre, at der er én mere der også tænker tændspole og som kan genkende symptomerne. De bedste hilsner fra JMDH
Allan, lige et hint! Der er tre cylindre på din bil og en tændspole koster under 300,-/stk. det tager 1/2 time at skifte alle tre. Bare så du ved, at du skal holde øje med den mekaniker.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis