Hvorfor bliver min mælk sur før tiden?

Hej her.

Jeg har det problem at jeg min mælk bliver sur før den dato der står på kartonen? Det sker ikke med andre typer fødevarer?

Det er særligt hvis jeg køber mærket "Danmælk", og ikke hvis jeg køber mærkerne Thiese, eller Arla.

Jeg tænker det er vel grundlæggende de samme køer det kommer fra, uanset om de kalder det Arla, Danmælk eller Thiese.?

Og er der forskel på om man vælger økologisk mælk eller ej ?

Og endelig så tvivler jeg på - altså Nemlig.com som 99% af mine varer kommer fra da jeg er svært gangbesværet, om de opbevarer kølevarer korrekt undervejs - særligt med de udendørs temperaturer vi har/får nu?

Jeg har enkelte gange oplevet at der lå fryseelementer sammen med varerne fra køl eller frost, men langt fra altid. Det nemlig tit man får en SMS fra dem kl 8-9 om morgenen, at nu er ens varer på vej, men har det hele så ligget og "kogt" bag i en alm varevogn, når man får dem engang om eftermiddagen?

Jeg kan desværre ikke benytte nattelevering, som de ellers tilbyder, da døren til opgangen er låst i nattetimerne (og så ville kølevarerne jo stadig komme til at stå måske et par timer, inden jeg vågner uden køl)?

Arla har en variant det hedder langtidsholdbar mælk, måske jeg skal skifte til den? Og hvad er forskellen på sådan en og alm mælk ?

Og i forlængelse deraf: På en Cocio står der at den udelukkende indeholder, Mælk, kakao og sugar. Men hvordan kan sådan en så holde sig i flere måneder, endda helt uden at være på køl ?
Hej her. Jeg har det problem at jeg min mælk... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ringede til Nemlig.com og klagede min nød. Og de kunne ikke afvise at den i varmen som vi har nu have fået for meget, så de krediterede gladeligt prisen på en liter mælk, ingen diskussion. Problemet er ikke pengene, men at man står om morgenen uden mælk jo .

Tror vist jeg selv kvajede mig.

Har faktisk aldrig tjekket temp på mit køleskab, med så den stod på "1" som vidt højst kan være et "svaleskab". Puffede den op på 3, og mine drikkevarer af enhver slags er klart koldere.

Imorgen bestiller jeg varer igen. Så bestiller jeg BÅDE en Danmælk, og En fra Arla, og hvis de også har en fra Thiese.

Så blir det spændende at se om der er forskel ? Det burde der jo ikke være - og ditto med økologiske fra samme fabrikanter?

Blir nok i 2 om gange, så meget mælk kan jeg ikke drikke selv ;)
ALDI sælger noget de kalder "mikrofilteret" mælk, som angiveligt fjerner bakterier (som der alt andet lige er i mælk) uden opvarmning.
Mælken smager som alm mælk, men holder 3 uger på køl. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis