Opretning gulv vs. læg oven på eksisterende

Hej,
Vi er i fuld gang med at renovere vores gamle hus fra 1907, og det skal have hele omgangen.
nyt tag, gulve, vægge, vand, varme - Ja alt :-)

Men jeg er lidt i vildrede med hvad jeg skal gøre med gulvet.
For der skal laves gulvarme.
Men jeg er lidt i tvivl om, om jeg bare skal lade det gamle gulv ligge, også bare lægge gulvvarmepladerne over på det. Så slipper jeg nemlig for at skulle rette gulvet op samt skulle lægge ekstra bjælker ind. For der er sikkert for meget afstand til at gulvvarmepladerne kan bærer uden at knække.
Men på den anden side synes jeg også det lidt er noget "Fusk" at lade det ligge.
Der er masser af isolering i gulvet.

Tænker at det er rimelig omfangsrigt at skulle rette gulv op på sådan et gammelt hus men på den anden side gider jeg heller ikke fuske bare for at gøre det billigere og mere bekvemt.

Har snakket med lidt forskellige om det, og der er både for og i mod.
Så nu spørg jeg er, hvad ville i gøre? (med farer for at få tusind meninger) 
Har i evt. billied fra jeres ombygning hvor i har stået i lign tilfælde?

Pft.

Hilsen Philip 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan lave små mellemspær på tværs af hovedspær. Jeg har fastgjort en lægte nede på siden af spær. Denne er niveleret ud så den er 56 + 22 +22 mm under højeste punkt på gulv spær. De 56 er lidt under en lægte på højkant og de 22 + 22 er gulvspån + en forskalling. Denne forskalling er lavet med præcis 20 mm sprække imellem hver anden, og udgør så sporplader til gulvvarme slanger. Der skæres en lille rille i toppen af spær hvor slangen skal over i det næste fag. Ovenover gulvpap og gulvspån igen.
Har du ikke plads til så meget kan der laves hak 1/2 ned i spær på siden og 1/2 ned enden på hvert tværspær.
Må jeg spørge hvilken type " masser af isolering" og hvor meget i så gammelt et hus. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay, så du hælder til at fjerne det gamle gulv og rette bjælkelaget op.
Jeg bruger gulvspånplader med varmefordelingsplader (de er allerede købt)
Hvis jeg lægger dem oven på det eksisternde gulv hæves gulvet med ca. 50 mm
Der er 200mm i gulvet, som det ikke var planen skulle udskiftes nu, men sjak gulvet rettes op, skal al isoleringen jo op. 
1 salen er sidst renoveret omkring år 2000.
Jeg kunne ikke se at det var etage adskillelse.
Du kan lave det som du beskriver, men der kan blive problem ved trappen, at øverste trin bliver væsentlig højere end de andre og det er ikke godt, ligeledes skal du være opmærksom på højde under hanebånd. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis