Tre stikkontakter uden strøm

Hej eksperter :-)

Jeg har for nyligt købt hus og kunne efter kort tid konstatere, at tre stikkontakter (tæt på hinanden) ikke har strøm. Der er ikke noget der slår fra på relæet. Det er som om, at de slet ikke er koblet på. Jeg har haft dem alle skilt af, men jeg kan ikke genneskue, om det ser rigtigt ud. Her håber jeg, at I kan hjælpe.

Stikkontakt 1:

Stikkontakt 2:
Læg mærke til den sorte der hænger løst bagpå. Er det noget jord der er glemt?

Stikkontakt 3:
Gammelt skrammel :-)
Hej eksperter :-) Jeg har for nyligt købt hus og... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja den kan give problemer en polsøger. Hvis det er det man lige har ved hånden er det jo fint? Også måske bare til at tjekke at man rent faktisk har slukket for strømmen.

Den anden dag hjalp jeg min svoger med nogle gamle stikkontakter (LK fra 1920'erne). Jeg tjekkede skruerne på dæksel og der var strøm på ifølge polsøgeren. Da jeg åbnede den var skruen skruet igennem faseledningen :o. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Testeren fra jemogfix er et godt bud - og let at bruge.

Søren O
Testeren fra jem&fix kan du roligt købe.

fase
Jeg anbefaler absolut ikke polsøger som instrument, men svarer blot på spørgsmål om man kan få stød igennem den. Og så bagefter en måske for diplomatisk ned sabling af den.
Man sagde i mine yngre dage at en polsøger lyser blot du stikker den i røven på en murerarbejdsmand.   Uden at fornærme et udmærket fag. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg fik prøvet med testeren fra jemogfix. Der er ingen strøm i kontakterne, så det er vist på tide at ringe efter en elektriker.
Tak til alle jer der har svaret på tråden :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis