Opel vectra 1,8 benzin 2004 fiskekutter lyd.

Jeg håber nogle kan hjælpe med at diagnosticere fejlen på min bil. I tomgang begynder den efter noget tid at lyde som en fiskekutter. Og her tænder udstødningslampen også. Motoren der har kørt 208.000 lyder egentlig ok men den tikker. Kan disse ting ha noget med hinanden at gøre? På et kort tidspunkt under kørsel var det som om at den mistede trækkraft. Jeg vil starte med at tjekke tændrør og kabler. Har i andre nogle bud på hvorfor den gør de her ting? 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lambda-sonden er defekt eller kokset til. Den sidder forrest på udstødningen. Du kan selv skifte, men må nok havenul-stillet på Opel-værksted. Check også luftmasse måler i indsugningen. Og fyld Bell Add på hver 3. Tankning.
Du skal have en tester på bilen. Det er ren gætværk at skifte dele i blinde.
Snedkerlim. Hvorfor test hvis man kan tænke selv og finde frem til fejlene? 
Fordi en lambdasonde hverken er gratis eller nem at skifte. Hvis du afmonterer den ødelægger du den nemt og du aner jo ikke om det er den, der der forårsager fejlen. Det kan skyldes og hav af årsager, men gæt du bare og skift dele i blinde. Det bliver dyrt og tager tid.
God fornøjelse
Annonce
Fjernet af moderator
(Årsag: Grimt sprog )
Franker skrev den 02-06-2021 06:47:08

Snedkerlim. Nej du tog fejl det var lambdasonden og det var helt gratis for mig at lave. Er du ikke ærgerlig over at du tog fejl? Pattebarn

 Du er simpelthen fantastisk

snedkerlim skrev den 02-06-2021 12:40:06

 Du er simpelthen fantastisk

Tak i lige måde

 

Franker, dit sprog er langt over stregen (og i øvrigt helt unødvendig). Læs venligst ordensreglerne for LDS.

Mvh. AllanE
AllanE skrev den 12-06-2021 23:57:14

Franker, dit sprog er langt over stregen (og i øvrigt helt unødvendig). Læs venligst ordensreglerne for LDS.

 For at bruge ordet "pattebarn"? 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis