markise montering

jeg overvejer at købe en markise fra coop

Der følger nedenstående mont. vejledning med.

Men jeg forstår ikke lige hvad de mener.
Når beslag er monteret på mur så formoder jeg den kører ud i en 80 grader vinkel som standard.
Som jeg læser det er den så 43 cm lavere når den er rullet 2,5 meter ud.

Det er også sådan jeg forestiller mig det skal være.
Men jeg forstår ikke hvad de mener med 60 Grader vinkel og hvordan man får det.
Er det en vinkel man kan justere på kassetten?

https://shopping.coop.dk/upload/Liana%20markise%20-%20Brugsanvisning.pdf

Markisen bør danne en vinkel på cirka 80 grader i forhold til muren, når den er slået ud. Monteringshøjden (C) skal beregnes som den ønskede højde yderst på markisen (A) plus 0,17 × markisens udfald (her 0,17×250 cm = 43 cm). Hvis du i stedet ønsker en vinkel på 60° i forhold til muren, skal du erstatte konstanten 0,17 i beregningen med 0,50 for at få monteringshøjden. Hvis du i stedet ønsker en vinkel på de maksimale 45° i forhold til muren, skal du erstatte konstanten 0,17 i beregningen med 0,71 for at få monteringshøjden. Markisens laveste punkt bør være mindst 250 cm fra gulvet, når markisen er rullet ud. Der skal være et frirum på 10 cm over og 60 cm på hver side af markisen, når den er monteret.

Katmus
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Markisen er åbenbart beregnet til også at kunne monteres i 60o i stedet for i de 80o du vil montere i. Det vil sige at du vil montere med 10o “taghældning”, hvor markisen også er beregnet til at kunne monteres med 30o “taghældning”.

Søren O
Nåee.. ok det må foregå i beslaget så..vinklingen..tak

Katmus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis