Grohe Danskvand anlæg problem

Nogen der har været ude for, at danskvandanlæg Grohe Blue pro ikke giver danskvand, men blot gør vandet mælkehvidt indtil luftboblerne forsvinder

Mvh Troels
Nogen der har været ude for, at danskvandanlæg... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har samme problem. Har en Blue Home. Fik du løst dit selv?
Opdatering: Jeg har netop haft ringet til Grohe kundeservice (Tlf 44656800) og snakkede med en sød og hjælpsom kvinde som var bekendt med problemet. Hun indrømmede at installationsvejledningen var lidt uklar på det punkt omkring de 6 timers ventetid. Det skal ske uden at CO2 flasken er monteret.
Hun sagde at det var pga luft i systemet. Så bad hun mig gøre følgende:

1. Afmontere gasflasken
2. Trykke på knappen der giver vand med brus og lade den løbe 1-2 minutter.
3. Tage strømmen til enheden i 1 minut.
4. Sætte strøm til igen.
5. Lade enheden stå i 6 timer uden at montere CO2-flasken (eller bruge kølefunktionen).
6. Påmontér CO2-flaske
7. Registrere flasken med tryk på runde knap til højre (se evt vejledningen)
8. ... problemet burde nu være løst.

Om 6 timer ved jeg om det har hjulpet ...

Hvis ikke jeg vender tilbage her med en update, så virkede det. :-)

Held og lykke derude!
Som jeg skrev ovenfor, så tog installatøren blot topcoveret af, og løftede i udluftningsventilen. Det tog 5 minutter

Mvh Troels
Vi har ikke haft heldet med os endnu. Har fået mange vejledninger fra kundeservice, men det du skriver var ikke et af dem. Så det afprøver vi nu. Home udgaven kan man ikke tage toppen af. 
Jeg lovede lige at komme med en update. Den kommer her.

kort version: Det lader til at virke nu. (4 dage efter ovenstående)

Umiddelbart efter at jeg havde gjort ovenstående, var der ingen ændring. Stadig noget fladt bruse-vand. Men efter nogle dage blev det ligesom bedre. Det var som om luftboblerne gradvist kom ud af systemet. (Det er ikke længere "hvidt" når det kommer ud). Jeg har måske nogle gange tænkt at der er lidt "kvalitetsforskel" på de glas jeg tager i løbet af en dag. Både på hvor meget brus der er i og hvor koldt vandet er. Men jeg er også lidt i tvivl ... Det er jo ikke lige til at sammenligne en-til-en. Men jeg oplevede fx. i de umiddelbart følgende dage efter ovenstående fix, at jeg kunne etage to gode glas - og et tredje som var fladere. Men jeg synes det virker ok stabilt nu med kvalitet. Jeg kan fylde en kande med koldt boble-vand til aftensmad.

Jeg tror måske, at når man har taget noget koldt boblevand fra den, så lukker den jo nyt vand ind i systemet (som ikke er afkølet). Og det gør, at når man tager et glas 1 minut efter, så er det varmere. Det er min teori i hvert fald, og måske det jeg har oplevet med forskellen på temperatur.
 
Boblerne er ikke helt så hårde som på min soda-atream eller hos Burger-King. Men det er egentlig ok. Det er ikke fladt mere i hvert fald.
Annonce
Er der nogen der har oplevet at ledningen mellem anlægget og vandhanen slipper kontakten til anlægget. Vi må cirka en gang om ugen ned og sætte den i igen. 

Mvh Troels
Nej det har vi aldrig oplevet
men vi har tilgengæld haft glæde ud af ovenstående medtode. De første glas var ikke imponerende. Men efter et par dage var der en stor forskel, og nej ikke som når man giver et ekstra tryk på sodastream, men godt nok til at det rent faktisk også bobler når man har sat sig ved bordet.
​Vi er gået fra at være ved at pille den ned igen, til at bruge det dagligt. Så tak for at dele
Dejligt at høre at det også virkede for jer! Det er sådan noget vidensdeling som internettet er godt til! 😊

Jeg har i øvrigt heller ikke oplevet slanger der falder ud. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis