Sokkel til varmepumpe udedel

Hej, jeg har besluttet mig at støbe en sokkel til min kommende varmepumpe. Jeg kan se på tegningerne i installationsvejledningen, at der skal være dræn til kondensvand midt i soklen, men derudover er det en meget ubrugelig tegning.

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg bør opbygge sådan en sokkel? Skal det være beton hele vejen ned, eller skal jeg lægge noget drænlag i bunden? Eller skal jeg blot føre et rør ned gennem betonen? Og er der ellers nogle tricks, jeg bør kende?

Jeg har gravet et 90cm dybt hul i 120x60cm... så langt så godt, måske :)
Hej, jeg har besluttet mig at støbe en sokkel til... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
At lave en støbt beton klods gravet ned i jorden , til en alm varmepumpeudedel er da som at skyde spirefluer med tomahawkmisiler , og med hensyn til kondensvand fra udedelen så er det ca 05 liter et par gange i døgnet i en vejrtype med høj luftfugtighed og en temperatur omkring frysepunktet , der kommer nok mere fra indedelen når den bliver brugt til at køle om sommeren.

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Jojo... jeg har forstået   
Men på plussiden: Jeg har gravet hullet, jeg kan nemt fylde det op med marksten, installationsvejledningen foreskriver det, jeg håber lidt det hjælper på støjniveauet OG jeg får forhåbentligt lært lidt om at støbe   
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis