Plantesække fra Jem&Fix med trykket træ?

Jeg faldt lige over denne artikel, og ville dele den herinde, så folk kan være opmærksomme på, at de plantesække fra Jem & Fix måske kan være uhensigtsmæssige at bruge i køkkenhaven.

Vildt lækkert at have brugt 5 sække af det skidt i køkkenhaven! Suk...   

Skal dog sige, at jeg har sammenlignet indholdet med sække fra DanMuld, og ikke fundet den store forskel i de træstumper, der er i dem, så måske det bare er en storm i et glas vand (eller en rapand fra nationens superseriøse deltagere, om man vil).

Hellere leje end at bo på gaden.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan roligt bruge plantesække fra jem&fusk, da restriktionerne angående trykket træ til køkkenhaver i Danmark er meget skrappe.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Er det ikke bare lige som når man køber romkugler eller studenterbrød hos hos den lokale bagerbutik? Så er der diverse "opfej" i ;)
Hvis man har købt økologisk flydende gødning i Lidl , så må man ikke bruge den til tomatplanter , da der er giftige rester i det , tomatplanterne går simpelhen ud eller mistrives , advarsel kommer fra det danske haveselskab , og havenyt dk , https://haveselskabet.dk/store-maengder-skadelige-stoffer-fundet-i-flydende-organisk-oeko-goedning

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Trærester der er pakket ind skal bestemt ikke lugte af petroleum, det skal højest lugte lidt hen a la terpentin (velkendt lugt hos træpiller). Det såkaldte "kompostprodukt" jem og fix forhandler er meget meget ringere end kommunekompost, som ofte er helt gratis af hente på genbrugsstationer.

I samme boldgade her lidt om sphagnum  https://havehandel.dk/vaerd-at-vide-om-sphagnum/
Annonce
karl smart skrev den 31-05-2021 10:00:03

Hvis man har købt økologisk flydende gødning i Lidl , så må man ikke bruge den til tomatplanter , da der er giftige rester i det , tomatplanterne går simpelhen ud eller mistrives , advarsel kommer fra det danske haveselskab , og havenyt dk , https://haveselskabet.dk/store-maengder-skadelige-stoffer-fundet-i-flydende-organisk-oeko-goedning

 Det og lign. produkter bruger man kun en gang, for hold da lige op hvor det da stinker fælt.  

Frisk skrev den 31-05-2021 06:50:38

Kolding75. Du starter indlægget med sensation og slutter med stor usikkerhed.... hvor vil du hen?

Jeg ville gøre folk opmærksomme på, at der KUNNE være et problem med produktet.


@karl smart: Er den type flydende gødning ikke bare saft fra komposterende plantedele? Lidt det samme som hvis man lader græsafklip stå i en sæk i en trillebør lidt for længe, så samler der sig også en grumt-lugtende væske i bunden, som planterne imidlertid er helt vilde med at få hældt på..

Hellere leje end at bo på gaden.
Kolding75 skrev den 31-05-2021 15:17:48

Jeg ville gøre folk opmærksomme på, at der KUNNE være et problem med produktet.


@karl smart: Er den type flydende gødning ikke bare saft fra komposterende plantedele? Lidt det samme som hvis man lader græsafklip stå i en sæk i en trillebør lidt for længe, så samler der sig også en grumt-lugtende væske i bunden, som planterne imidlertid er helt vilde med at få hældt på..

 Prøv du at vippe sådan en trillebøre fuld gæret græs-ajle ud på græsplænen - det virker lige så godt som roundup. 

Et gammelt badekar i ethjørne af haven med brændenælder og vand. Så får du krudt til haven
Frank Chr. skrev den 31-05-2021 16:00:47

 Der hvor jeg plejer at vippe det af, er der da godt nok ret frodigt. Kan godt prøve at se hvad græsset siger til det næste gang, men tvivler nu på, at de gør den store skade.


Hellere leje end at bo på gaden.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis