Nedrivning af pudset loft: Siv ligger omvendt og enkelte brædder løse

Hej alle

Vi er i gang med at renovere et hus fra 50'erne og nu er tiden kommet til stueloftet. Der er første sal og kælder.

Der var plankeloft sat ovenpå en forskalling der sad på et pudset loft. Da det pudsede loft var hårdt medtaget og bulede fra siderne og ind mod midten, valgte vi at rive det ned for at skulle sætte et nyt gips loft op.  

Nu er nedrivningen i gang og

1. Jeg har opdaget et par brædder der sidder noget løst i der (2-3 stykker). Bør jeg være bekymret?

2. Der hvor loftet buler nedad, har der - og gør der stadig - stået en brændeovn med sin egen skorsten i enden af lokalet. Jeg formodede det var derfor det eventuelt kunne have givet sig. Når jeg banker pudset af, hvilket sidder fast på et net af siv, ser jeg at dér hvor det buler ned ad stopper siv-nettet mod begge retninger og ét brædder er beklædt med mørtel og siv uden et 'net' - altså, det ligner ret beset at det er pudset direkte op mod brættet og der er ingen ståltråd på dén planke.  
Jeg forsøger at læse mig til om det eventuelt er en forstærkning (da dette bræt sidder lidt løst), men kan ikke finde ud af hvorfor man har gjort sådan... Er jeg ved at reducere mit 3-plans hus til et 2 plans hus?

Håber ovenstående giver mening. Har forsøgt at uploade nogle billeder til spørgsmål 2.
Hej alle Vi er i gang med at renovere et hus fra... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det sidste opnår du nok ikke. De vil da også være med ved løjerne, det er mere når de er teen agere, og du ligger og prøver at sove klokken lort om natten.   
Men mon ikke du allerede ved indkøb af isolering skal rådføre dig med den tømrer som du påtænker lidt hjælp fra. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis