Afløb til vaskemaskine i væggen

Hejsa.
Jeg skal have sat afløbsslange til mit afløb i væggen, men hullet er væsentlig større end slangen, dog bliver hullet mindre, men slangen bliver her for stor. Jeg har forsøgt mig med flere ting, lige nu et hvidt rør, som passer i hullet (har fuget det fast), og slangen i det hvide rør, med gummirunge, men det tætner ikke helt. Jeg overvejer at fuge inde i røret, men findes der en en bedre og mere korrekt måde. Har kigget på: https://www.billigvvs.dk/wafix-graa-indvendig-reduktion-110-x-50-mm-615789

Men vil det kunne holde når hullet i væggen ikke er et rør, men bare et hul hvor røret kommer længere inde? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er forhåbentlig en muffeende med pakning i røret i væggen. Du skal have et stykke rør, som går ind i muffen med pakning. Du kan bruge en bøjning, som går ind i røret i væggen og vender den fri ende opad. Den løsning, du beskriver, kalder i højeste grad på at der løber vand ud i væggen med tilhørende fugtproblemer, så den løsning er absolut NO-GO.

fase
S. Fabrin, lige nu har jeg et rør uden bøjning som går ind i hullet, altså ind til det rør, der sidder i væggen, som jeg har fuget rundt om med silicone fuge til vådrum, for at holde tæt. Så har jeg afløbsslangen i det rør, men det er åbenbart ikke helt tæt, så røret som jeg har i væggen er større end slangen, men røret bliver mindre, så det føles som om, at  sidder fast. Giver det mening? Jeg hat forsøgt med gummeringe inde i røret, men det er stadig ikke tæt, hvorfor jeg overvejer at fuge inde i røret, rundt om slangen? 
Du skal have fat i en overgang fra det afløbsrør du har i væggen. Mål det, og meld hvad det måler herinde, så kan vi forsøge at hjælpe digt med at finde det korrekte overgangs stykke fra afløbet til din vaskemaskines slange.
Her er et eksempel på en til 40mm væg afløb.

 

Der skal ikke fuges, Din afløbs slange kan sikkert gå ind og dreje nedad. Vandet vil løbe så nedad. Ved at fuge har du ingen mulighed for at se om det løber rigtig. Prøv at mærke efter med en finger om der sidder en gummi læbe inde i rør studsen, og hold et måle bånd hen over medens du tager et nyt billede. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis