Råd om nyt stikledning

Hej Alle,

Jeg vil høre om nogen har noget erfaring med at installere en ny vand stikledning? Jeg fik at vide af en VVS'er at vores vandrør var et gammel jernrør. Hvilket det ser ud til at være inde i huset!

MEN...

Jeg har netop haft en entraprenør ude for at grave et hul og skyde et nyt rør ind fra vejen og under gravearbejdet opdagede vi at det nuværende rør faktisk er gammel PEM rør som er fra ca. 1963. Dette virker meget mærkeligt da jeg ikke kan se hvor røret skifter fra jernrør til PEM rør? Det er ligsom at røret inde i huset er jern og så skifter det til pem rør under gulvet. Er det normalt?

Jeg har vedhæftet nogle billeder af PEM rør som kører under fundamentet og vender lodret op mod vandmåler... Men vandrøret som kommer ud af gulvet er jern?

Er det nogen som kan gøre mig klogere på hvordan det kan være, ud fra de billeder jeg har lagt op?

Nogen af billeder er desværre lidt gammel så ikke det bedste kvalitet.

På forhand tak!

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og flere billeder!
Dit sidste billede viser noget, der kunne ligne en overgang fra PEM til jernrør. Prøv om ikke omløberen kan løsnes. Overvej lige om du skal lukke ved stophanen først.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis