Halløjsa! Jeg skal renovere en uisoleret ydervæg (mursten, ingen hulrum) indefra i et vådrum, og kigger på flg. muligheder:
1. Varmvæg plade til vådrum fx Wedi
2. Flamingoplade + vådrumsgips
3. Ytang Multipor
4. SkamoPlus
5. Rockwoll A batts
6. Eller noget helt 6.
Jeg går efter en så tynd løsning som mulig med så stor isoleringseffekt som mulig. Hvad er bedst?
Gerne et begrundet svar (mht Isoleringsevne - Lamda-værdi/U-værdi)
Det har også lidt at sige, hvis man kan spare en arbejdsgang eller 2, som det ser ud til man kan fx med Skamo-pladerne, men deres isoleringsevne ser ikke så god ud. Til gengæld er de diffusionsåbne ligesom ydermuren, (det er et gammelt hus) er det godt i et vådrum?
Tjek tingene INDEN du går igang!