Opvarmet plantekasse

Hej Alle
Jeg vil prøve at lave en opvarmet plante/spire kasse.
Har i nogle gode ideer til hvad jeg kan bruge til opvarmning? Man kan købe måtter til det, men til 500 kr.++, det er for meget til et eksperiment.
Selve til/fra koblingen af varmelegemet mener jeg at jeg har styr på, Jeg har Arduino, termostat styringer, sonoff th16 og deslige..
Jeg tør ikke at smide et 2300W 240V varmelegeme i fugtig jord i min stue   
Jeg har påtænkt at bruge et gammelt akvarie, så kan jeg også få lys på.
Mvh.
Mikkel
God weekend folkens
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da totalt overflødigt på denne årstid , hvilke frø taler vi om her .........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Et akvarievarmelegeme funger fint. Jeg bruger det til rosen stiklinger. Disse hælstiklinger kræver 20-25 grader og høj luftfugtighed for at slå rod, og succesraten ligger på mellem 80 og 90%.

Hælstiklinger tages fra årsskudene før de er afhærdet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rosenstiklinger klippes i september og sættes et skyggefuldt sted på friland , og næste forår er der liv i 8 ud af 10 .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Tak for svar.
Karl Smart: Jeg har f.eks. nogle frø fra Afrika der gerne vil have lidt varme for at spire, men det var nu heller ikke det jeg spurgte om..
Akvarievarmelegeme i en selvvandigs kasse kunne være et godt bud, det skal prøves.
Mvh.
Mikkel
OK , men frø fra Afrika kræver som regel ikke mere varme end andre frø , nogen gange vil visse frø gerne have undervarme , men det gælder også frø fra mere temperede egne . scarification eller Stratification af frø øger spire evnen sammen med en 100% luftfugtighed ., hvis du har frø der ikke vil spire , så brug køkkenrulle metoden , tag et stykke køkkenrulle gør det vådt , læg frøerne imellem , og put det ned i en plastpose , som skal lukkes hemetisk til da det kræver en 100 % luftfugtighed , læg det et lunt sted , når frøene har spiret plantes de over i potter med neutralt pottemuld...........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Akvariavarmelegmer ville også være mit bud hvis du ønsker ekstra varme.... Men tænker også at det sjældent er et behov frøene har.

Venligst
Bent Garn Nielsen
Jeg har sådan noget her i et hjørne ude i drivhuset ​Link​​​ Det er beregnet til 223v. men det er nok for dyrt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis