Havetraktor dør ved tilkobling af driv rem

Hej
Har overtaget en Partner 12597 traktor, har tjekket tændrør og luftfilter. Skiftet olie og batteri.
Den starter godt og motoren går godt, men så snart jeg slipper bremsen og driv remmen kobler til så går motoren ud. Ingen forskel om det er i Neutral eller gear. (klipperen er ikke engang på heller)
Jeg har adskilt (Nikki model) og renset karburatoren og der var ingen skidt i ,kun ganske lidt sod på spjældet.
Er der nogen der kan kaste lidt lys over sagen?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan “går den ud” ? Er det fordi den bliver overbelastet, eller virker det som om at tændingen bliver afbrudt? Er det det sidste, så vil jeg gætte på en sikkerhedskontakt der afbryder for strømmen til tændingen.

Søren O
Søren O skrev den 28-05-2021 20:35:35

Hvordan “går den ud” ? Er det fordi den bliver overbelastet, eller virker det som om at tændingen bliver afbrudt? Er det det sidste, så vil jeg gætte på en sikkerhedskontakt der afbryder for strømmen til tændingen.

Altså jeg synes ikke at den ligesom "tager ved" og så prøver på at arbejde..det virker mere som tændingen, ligesom du skriver.. men hvad er der af kontakter udover sæde kontakten ?

Jeg har kigget efter alt jeg kan komme i tanke om..den dør bare når driv remmen begynder at stramme...tror ikke det er en kontakt..kan det være karburatoren der er defekt?
har tjekket o ring og pakninger, dyser etc i karburatoren.. ser ikke ud til at fejle noget.. motoren går jo også godt..  Hvad sker der når bremsen slippes?..udover at bremsen giver slip og remmen bliver strammet om driv rullen.. for den dør bare som om tændingen bliver taget... :-(
Jeg er med på "sikkerhedskontakt" vogenn
Du kan starte maskinen fordi bremsen er aktiveret, men går ud når du slår den fra, enten er sikkerhedskontakten til klippebordet aktiveret, sædekontakten ikke aktiveret , eller neutral kontakt. Måske ikke fysisk, men så er en af dem f.eks kortsluttet inden i.

Kontakten til klippebordet sidder formegentlig ved klippebordshåndtaget, hvis du da ikke har magnetkobling på.

Nogle kontakter er normalt åben (NO) andre kan være Normalt lukket (NC) du kan ofte slå kontakterne op på en tegning og se om det er beskrevet som NC eller NO (eller som dobbelt kontakt  NC/NO)

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Nicholas Efternavn skrev den 30-05-2021 08:12:51

Jeg er med på "sikkerhedskontakt" vogenn
Du kan starte maskinen fordi bremsen er aktiveret, men går ud når du slår den fra, enten er sikkerhedskontakten til klippebordet aktiveret, sædekontakten ikke aktiveret , eller neutral kontakt. Måske ikke fysisk, men så er en af dem f.eks kortsluttet inden i.

Kontakten til klippebordet sidder formegentlig ved klippebordshåndtaget, hvis du da ikke har magnetkobling på.

Nogle kontakter er normalt åben (NO) andre kan være Normalt lukket (NC) du kan ofte slå kontakterne op på en tegning og se om det er beskrevet som NC eller NO (eller som dobbelt kontakt  NC/NO)

Der er en kontakt til klippebordet som er aktiveret når håndtaget er "nede" dvs når klipperne ik er sat til, har prøvet at de-aktivere den kontakt og så slår motoren fra. Sæde kontakten har jeg slået til hele tiden for at kunne rode med det uden at skulle sidde på sædet. Jeg er ikke med på hvordan bremsepedalen påvirker de sikkerhedskontakter, der er kun de fysiske forbindelser til bremsen og P bremsen... 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis