Kraftstik til min højtryksrenser

Hej alle

Jeg er lidt grøn på området!

Min højtryksrenser (Nilfisk 130.1 1i) sprænger sikringerne når den kører. Den er sluttet til 10 amp grupper på min el-tavle. På min eltavle kan jeg se at jeg har en 16 amp gruppe, som kun er til mit komfur. Har tjekket det ved at slukke alle andre grupper end 16 amp gruppen for at se hvad der virker :-)

Jeg kan se jeg har et 5-polet kraftstik i kælderen, som ikke bliver brugt. Er ret sikker på det hører til husets 16 amp. gruppe der som sagt forsyner komfuret. Må jeg købe et 5-polet kraftstik i harald nyborg med dertilhørende ledning og stikprob og så koble dette til højtryksrenseren?? Er det ikke måden at gøre det på eller er det noget lort?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kun skal bruge højtryks renseren hjemme/ på det stik, så kan du skifte til den viste stikprop.
Eller kan du få elektriker til at montere en shuko stikkontakt i stedet for den gamle danske type du har.
Endelig kan du jo bruge den viste stikprop og samtidig købe en forlænger med jord (tilsvarende den som sidder på højtryks renser) . Så laver du en lille overgangs kabel med det gamle stikprop, et stykke kabel, forlængere og derefter kan din stikprop gå i der. OG du kan flytte den til andre steder med jord stikkontakter.
Husk et måle forinden om der er nulleder i stikkontakten.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvis du bruger forlængerledning kan det være problemet, har du prøvet med stikket renseren direkte i en stikkontakt ???

Vi prøver igen, i morgen --
Det viste sig at den billige forlænger fra harald ikke var god til opgaven. Når den er direkte i stik kører det fint. Det gjorde en bekendt mig opmærksom på... 

Anede ikke at det kunne give sådanne problemer 🙂
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis