Stiga eller Texas plæneklipper

Nogen der har erfaring med begge mærker og kan fortælle lidt favorit? Fx kvalitet etc.

Jeg har fundet en Stiga og en Texas (benzindrevet) i samme prisklasse. Texas har lidt stærkere motor og 2cm bredere klip. Ellers er de ret ens.
Derfor heller lidt til Texas, men hvis det er noget bras i forhold til Stiga, så bliver det Stiga.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stiga bruger i hvert fald det trælse kineser slave-fedt i gearkassen som kun holder et par sæsoner og så er det slut med fremtrækket på baghjulene har jeg erfaret. 
Jeg passer ikke min Stiga særlig godt, faktisk passer jeg den slet ikke. Det er som om de bolte/møtrikker/plastikskruer der samler håndtaget og bruges til at justere med lige så langsomt vibreres løs, så de forsvinder. Det gjorde de også med den forrige, så den gemte jeg de sidste fra, inden den røg ud. Derudover synes jeg en Stiga er svær at dræbe, min hentede jeg på genbrugspladsen, den starter første træk om foråret og kører derudaf, eneste jeg gør er at slibe klingen med vinkelsliber en gang imellem. Texas har jeg aldrig prøvet.
jeg laver reklamationer å begge mærker, og fejlende HOBER sig op på texas maskinerne, gearkasser, dårilige batterier, trælse kabler og alt mugligt ander der går i stykker, Texas lever desværre på de engang lavede kvalitets maskiner, men nu importere de de billigtse kinerser plæneklippere (GYG) til gænggæld har du 3 års reklamation på en texas, husk at gem faktura for du får brug for den.

Stiga er ikke perfekt, men de fleste af maskinerne er i toppen af feltet, jeg har selv en Stiga

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
@Nicholas, har du et godt tricks til at få plastikremskiven af på gearet til fremtræk uden den går itu.? 
Nicholas Efternavn skrev den 28-05-2021 18:52:51

den sidder typisk fast med en rørsplit på tværs som skal bankes ud, du kan se den inde i rempsporet, hvis du har en dorn der passer, plejer det at gå OK.

 Jojo.. det med rørsplitten ved jeg, men alligevel synes jeg det kan være umanerlig svært at få remskiven rykket af akslen, vel pga. rust eller noget. Det kunne jo godt være du som reparatør havde et godt fif i ærmet.    

ah, enten en aftrækker på eller ny gearkasse (det kan ikke betale sig at bruge for eget tid på et værksted, desværre)

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis