Mahogni vinduer

Hej alle LDSér først vil jeg sige TAK for et godt forum, og især for nye husejer som jeg.

Vores hus skal have skiftet vinduer til sommer, og vi er begyndt at hente tilbud hjem, og flere er firmaer er interssante.

Mit spørgsmål for idag er:Er der nogen i dette forum der kender firmaet KIPA vinduer, eller andre firmaer som leverer en god kvalit mahogni vinduer til en rimlig pris
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ingen erfaringer med KIPA-vinduer, eller med mahognivinduer i det hele taget. Men jeg har lige set, at et af de firmaer, som min lærermester ofte bruger laver mahognivinduer, og vinduer derfra plejer at være en rigtig god kvalitet, det har også indflydelse på prisen sad

Jeg har selv lige fået døre derfra (ikke mahogni), rigtig gode døre, og så betyder det ikke så meget med prisen biggrin

www.tangsoe-vinduer.dk
prøv at bruge søge funktionen her på siden og søg efter KIPA - der har været skrevet lidt om KIPA både godt og dårligt - mener jeg at huske....
Køb dansk produseret vinduer, i tilfælde af der kommer reklamationer senere - vælg ud fra kvalitet og ikke pris, det lønner sig i sidste ende (mange billige vinduer holder ikke mere end 5 - 6 år, før der går råd og svamp i dem). Det udvendige træværk skal have stort indhold af kernetræ uanset om det er fyr eller ædeltræ, og husk selvom du køber Mahogni vinduer skal de stadig overflade behandles, og hvis det er transperant oliebehandling skal de ha hvert år.

Da vi skulle ha nye vinduer valgte vi vinduer fra Outrup, og dem er vi fuldt tilfredse med der har ikke været det mindste med dem.
Hej Mejner

Inden du køber vinduerne skal du tjekke producenternes certificeringer, og især dem der ikke nævner det, for så har de det garanteret ikke. Der findes en certificering der hedder DVC som sætter visse standarder for vinduer og døre. Tjek det på www.dvc-vinduer.dk eller på www.teknologisk.dk/certificering/6436

Som Smeden skriver skal du sikre dig at andelen af kernetræ er højt, for i det lange løb holder de vinduer bedre.

Da jeg skulle have nye vinduer, godt nok ikke mahogni, undersøgte jeg de fleste danske leverandører og valgte så Skjern Vinduer. De er DVC og FSC (miljømærke) certificerede, og har et rimeligt prisniveau.

Du skal ihvertfald have god fornøjelse med det.
Carsten

Bonden
Hej Mejner.

har du prøvet vildbjerg vinduet jeg har monteret mange mahogni vinduer
fra dem
Annonce
Hej Mejner

God ide med mahognivinduer.

Al Mahogni der importeres til Danmark i denne tid er Sipo Mahogni (UTILE) fra Ghana eller Cameroun. Kvaliteten er den bedst tænkelige og du løber ikke nogen stor risiko ved de forskellige fabrikanter. Du skal heller ikke være bange for at det med kernved, der imorteres absolut ingen Mahogni med splintved, så alt der kommer er 100% kerneved.

Et beskedent råd, du skal ikke gå efter certificeret træ, slet ikke FSC. FSC er en institution bestående at gode sagførere som forsøger at monopolisere sig selv. Mig bekendt findes der ingen FSC skove i Afrika overhovedet. Der blive gjort en del i begge de nævnte lande, især i Ghana for bæredygtigt skovbrug, men langt fra nok. Du ødelægger ikke regnskoven ved at købe Mahogni vinduer.
Rolf
Halløj med jer,

jeg er ny ejer af en nedlagt landejendom, om 5 uger kommer mine nye mahogni vinduer og det er skønt cool stuehuset er nu kalket, men planen er at det skal sandblæses, for så at blive pudset op bagefter...Nu kommer det store spørgsmål så, hvornår må jeg male det ?? skal jeg vente til næste år så det kan tøre evt eller er det bare fin klar til at må males straks derefter.. og hvad med farver til en nedlagt langejendom med mahogni vinduer?? nogen forslag, jeg søgt på et par sider for inspiration men uden held, er måske det er min tålmodighed som ikke rækker så langt..

råd og go'e ideer modtages gerne,min viden omkring gør det selv halløj er = 0 confused wink

MM Floridoor
Hej. På www.VinduesMarkedet.dk kan du købe to forskellige slags mahogni vinduer online, fra hhv en dansk, DVC-certificeret fabrik (DANA-Vinduer) og en litauisk, ikke-certificeret fabrik. Der er cirka 15% prisforskel på de 2 produkter, hvorimod trækvaliteten på dem begge er i top (Sipo-mahogni) og den håndværksmæssige udførelse og 5-års garantien er der heller ikke forskel på.

Med venlig hilsen
Carsten, VinduesPusher.dk

rolleyes Ledelse er; at fortælle sine medarbejdere præcis hvor skabet skal stå - og derefter motivere dem til, at de selv flytter det derhen !
..............
[Indlæg slettet]
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også