Prisleje for udbedring af forsænket loft

Hej LDS

Jeg er tæt på at købe en lejlighed med forsænkede lofter i køkken og badeværelse. Er ikke helt sikker på, at de er lovlige. Sælger har selvfølgelig fraskrevet sig ansvar i købsaftalen.

Hvis de er ulovlige, tør i byde på hvilket prisleje vi er ude i? Jeg gætter selv på 50.000 pr. rum, dvs. 100.000 i alt.

Jeg ved intet om den slags, så selv et blindt skud fra hoften vil være værdsat! Det er i øvrigt et lille badeværelse og et lille køkken.

Pft, Anders

“godt værktøj er det halve arbejde” - Søren O.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad vil du opnå? Afslag i prisen? Bringe loft tilbage til original?
at nedtage det sænkede loft, gør du selv. Hvad der er ovenover ved ingen, så regn med totalrenovering. Der er sikkert også lavet fikumdik med strømmen. men gå så langt som muligt uden håndværkere. Så kan det halve vel gøre det.
Altså et forsænket loft i sig selv er jo ikke ulovligt. Men det er rigtigt at der nogen gange er ret kreativt udførte el installationer ovenpå sådan et.

Det er svært at gætte på prisen for el oprydning.
Måske skal du få en elektriker ud og vurderer inden du køber. Han kan tjekke lampeudtag MV. Og vurdér risikoen for at der er problemer samt hvad det koster hvis du fjerner de forsænkede lofter.


Ask
Tak for input begge to.
 
Jeg købte lejligheden og vil få en elektriker ud efterfølgende. I udgangspunktet regner jeg med det er lovligt nok. Og hvis det ikke er, må jeg tage den derfra - jeres kommentarer giver mig mere ro, både hvad angår et meget meget groft "prislejegæt" og at sådanne lofter jo som sådan er lovlige nok, hvis udført ordentligt.

Ville selvfølgelig have været smartest at få det tjekket grundigt inden køb, men det var en rigtig lækker lejlighed i Københavns området - så jeg valgte at "skyde først".
God søndag, Anders

“godt værktøj er det halve arbejde” - Søren O.
Jeg fik sænket loftet i en leje-lejlighed i Esbejrg, i forbindelse med der skulle efter-isoleres grundet gulvvarme. Det lavede håndværkerne, efter min optik, som noget knap så godt, men det var en ganske almindelig træ-konstruktion med isolering over, dampspærre og så vådrums gips.

 

Trækonstruktioner ifbm. forsænkede lofter i lejlighedsbyggeri er ikke tilladt. Mig bekendt er det typisk det og ulovlige el-installationer der er de mest almindelige fejl ved forsænkede lofter. 
Annonce
Foreligger der ikke en el-installations rapport?
Frisk skrev den 31-05-2021 06:06:07

Foreligger der ikke en el-installations rapport?

 På ihvertfald det københavnske lejlighedsmarked bruger man ikke rapporter, ejerskifteforsikringen MV.

Den forklaring der normalt gives er at de ting efter reglerne skal laves for en hel bygning og ikke den specifikke lejlighed, hvorfor de ikke giver mening.

Men det kan også sagtens være en ejendomsmægler skrøne og at det simpelthen er fordi markedet er varmt nok til at folk accepterer det.

Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis