Omformer

Hej allesammen  jeg ville høre om jeg kan bruge denne omformer til en printer i bilen. Printeren er på 100-240 v.  

Tekniske data på denne omformer er:
USB-udtag: Ja
Mærkeeffekt: 150 watt
Maks. effekt: 300 watt
Indgangsspænding: DC 12 V
Udgangsspænding: AC 230 V
Udgående bølgetype: Modificeret sinusbølge Udgangsfrekvens: 50 Hz
Strøm, stand-by: < 100 mA
Virkningsgrad: 90 %
Overbelastningssikring
Sikring: 20 A
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer an på hvor mange watt sin printer sluger jo. Men det er formentlig ikke så meget.
Endnu mere interessant er det, om din printer ikke kommer med en omformer, som man måske kunne undlade, hvis den faktisk kørte på 12 eller 24 volt, f.eks.

Elektronikteknikeren
Jeg ved ikke om der er en omformer i den. Der er ingen strømforsyning til den. Kun et kabel man sætter i. På selve printeren står der 100-240 v. 50/60hz.  700 ma.  Men jeg fandt yderligere info om den her printer på nettet. Som ser sådan ud:

Strømforsyning: Universel strømadapter (ekstern)
Strømkrav:
Indgangsspænding: 100 til 240 VAC (± 10%), 50/60 Hz (± 3Hz)
Udgangsspænding: +32 V/+12 V ved 1094 mA/250 mA
Strømforbrug: 1,89 W (dvale); 0,31 W (manuel slukning); 27,7 watt-udskrivning (hurtig kladdetilstand); 20,87 watt-kopiering (hurtig kladdetilstand)

du skal have en inverter der køre ren sinius , da printer og pc ikke så godt kan klare den modificerede
de koster noget mere , men er langt bedre
27watt, det kan du sagtens trække fra din inverter. Så det er bare at komme igang. 

Elektronikteknikeren
Nu bliver jeg helt forviret. Nogen siger man kan godt. Den anden siger man skal bruge en inverter der køre ren sinius. Det jeg havde i tankerne var at jeg ville sætte min printer i bilen og sende print via min mobil. Så printeren kommer kun til at være tilsluttet omformeren
Annonce
Den nævnte omformer som du har anskaffet dig, hedder en inverter, det står garanteret på æsken.
Den opfylder umiddelbart kriterierne for strøm og spænding, så den ville jeg ikke være bange for at bruge.

Din printer er flexibel mht. til forsyningsspænding, hvilket gør den ret immun over for det firkantede kurveforløb din inverter giver. 

Elektronikteknikeren
Der står at den er Kompakt vekselretter, som sluttes til 12 V cigartænderstik og placeres i kopholderen. Konverterer 12 V til 230 V for tilslutning af enheder, der kan klare modificeret sinuskurve. Har også USB-udtag til tilslutning af f.eks. MP3-afspiller eller digitalkamera.

betyder inverter også konverter?
Det har ikke den store betydning hvad de enkelte ord betyder. Det der gælder er at det næsten  100% sikker kan køre sammen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
JA det dog lidt af et lokum at have med i bilen sådan en. Du ved godt der findes deciderede "bærbare printere" ikke? Altså også nogen som du kan bruge blot med en bærbar, også udstrøm fra fx en bil ik ? Det får bare 5 volt gennem din Computers USB-port. Det er nok. Det sutter sikkert strøm, så du skal nok ikke udskrive en helt afhandling på den måde, men nogle ark er bestemt muligt.

Ded vx Egendomsmæglere bruger dem når de skal printe salgsopstillinger efter behov når de kører rundt og viser huse, i stedet for at have stakkevis med på alle deres huse ;)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis