Gammel kommode

Vi er flyttet i nyt fint (hvidt) hus. Min kæreste har taget disse 2 arvemøbler med. Det kan ikke debatteres.. :-/ Jeg må nærmest intet gøre ved dem, har fået et nej til slibe/sandpapir og lak! Jeg forhandler lidt om sæbe behandling... Kan læse man kan give trærens? (De er møg-beskidte!!!!) og senere sæbe behandling? (Ikke kun sæbespåner)Jeg er bange for, om trærens gør noget ved farven? Og sæbe behandlingen, den må gerne lysne, men den ska jo ikke være hvid
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ret simpelt...Bed hende om at fortælle dig hvad der skal ske, og udfør det efterfølgende.
Når det så viser sig at hun bliver træt af resultatet, så kan du med ro i stemmen sige:
Jamen, det var jo hvad du bad mig om   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Takker PinkHenrik. Men det er lidt omvendt :-) JEG er kvinden, som hader min fyrs arvemøbler! Han vil INTET ha’ gjort ved dem, jeg må knap nok tørre dem af! Han mener at der “meningen” at gamle møbler ser sådan ud!! Men jeg haaader dem - jeg vil jo næsten være helt flov, når vi får gæster på besøg! Ja, sådan er jeg desværre!
Som jeg ser de møbler så står de ikke originalt. det ser ud som om de har været mishandlet med en gang afsyring. især det første møbel har ser ud som om det har stået ude i flere år. Men elsker du manden så må du lære også at kunne li hans møbler. Det er altid godt med noget som ikke er perfekt. For hver gang man tager noget uperfekt væk er der noget andet som træder frem og kunne være pænere.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Undskyld men....HAHAHA!   Det er lidt sjovt.

Jeg gættede faktisk også på, at det var manden der ville have dem med. Han har hørt klicheen, at kvinden altid vinder "afstemningen" om hvis møbler der skal pryde det nye fælles hjem. Derfor har han sat sig for at han VIL have de to rædsler med - og sat lighedstegn mellem dem og hans selvstændighed   

Du vil nok aldrig få dem pæne og vil få problemer med gemalen, hvis de bliver ødelagt i processen.

En vej ud er måske, at du anskaffer dig noget andet i samme størrelse og tilsvarende gyseligt. Så har I noget at forhandle om   Eller lader ham give den gas med indkøb af TV, musik, vinkøleskab eller lignende mod at de ryger.
Sidste udvej: Bestik hans venner til at tale grimt om møblerne   

Mvh. AllanE
Jeg kan ikke la være med at tænke på filmen "en frygtelig kvinde" kan streames på dr. Ikke at jeg tænker ilde om trådstarter, men filmen handler om noget i den stil.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Mon ikke Trådstarters kæreste også har set filmen "En frygtelig Kvinde"?   

... han har vel bare fra start besluttet ikke at lade sig tryne.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis