Søgefunktion

Når jeg bruger søgefunktionen og søger på flere ord, får jeg ingen resultater. Eksempel: søger på "dampspærre" og får mange resultater, men søger jeg på "dampspærre" og "lofter" adskilt af et mellemrum, får jeg ingen resultater. Der findes masser af forumindlæg, som indeholder begge ord, så hvad gør jeg galt?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har ret! Der burde blive vist en masse resultater.

Problemet er, at søgefunktionen nu søger efter sætninger, dvs. den finder "dampspærre loft" og ikke "dampspærre over nedsænket loft"

Det er ikke særlig smart og det skal selvfølgelig laves om.

Et alternativ til søgningen (indtil jeg får lavet søgefunktionen om) er, at læse om dampspærre under den nye "Emne-oversigt".


Mvh. AllanE
Hvis der er mulighed for det ville det være fint hvis man selv kunne bestemme om man ville søg på enkelte ord eller sætninger. F.eks. ligesom Google, hvor man kan søge på sætninger ved at sætte anførselstegn omkring.

Boolske søgeoperatorer som AND og OR er nok ikke så brugervenlige. Men for dem der kan finde ud af at bruge dem vil det være godt.

Palle Dam
AllanE skrev den 25-05-2021 13:07:19

Du har ret! Der burde blive vist en masse resultater.

Problemet er, at søgefunktionen nu søger efter sætninger, dvs. den finder "dampspærre loft" og ikke "dampspærre over nedsænket loft"

Det er ikke særlig smart og det skal selvfølgelig laves om.

Et alternativ til søgningen (indtil jeg får lavet søgefunktionen om) er, at læse om dampspærre under den nye "Emne-oversigt".

 I erkendelse af at der ikke er reelle alternativer der leverer bare tilnærmelsesværdigt så effektiv en søgemaskine som Google, har jeg altså droppet søgningen herinde.. Undskyld Allan😅

Jeg bruger i stedet Google..
Her er et eksempel på en sidespecifik søgning:
dampspærre site:www.lav-det-selv.dk
Teksten indsætte blot på Google,  og vupti😀

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Helt ok, Lyhne1    Man skal bruge dét der virker.

Men det er nu meningen at søgefunktionen her på LDS skal være langt bedre end nu. Jeg arbejder på en forbedret version og ser om det kan lade sig gøre, at lave en mere avanceret søgning som den Palle Dam foreslår.

Mvh. AllanE
Det havde vi før den nuværende funktion. Det fungerede bare ikke særlig godt. Google er verdensmester i søgning bredt på nettet. Men det kan faktisk gøres endnu bedre på en side som LDS hvis man bruger sin egen søgemotor hvor man kan sætte sine egne regler og algoritmer. Det skal “bare” sættes rigtig op 😀
Hvis du ser “Lignende indlæg”-funktionen lige under en tråd så rammer den faktisk meget godt (i de fleste tilfælde). Den er egenudviklet baseret på samme motor som søgefunktionen. Så vi skal nok få den til at virke ordentligt.

Mvh. AllanE
Ok, tak for oplysningen, det giver god mening. Ja, du har ret i at "lignende indlæg"-funktionen virker fint. Jeg ser frem til at I får opdateret søgefunktionen. Det vil nok også spare en del indlæg med spørgsmål, som tidligere er besvaret, men som folk ikke har fundet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis