Næste runde energitilskud

Hej alle,

Artiklen her siger at der kommer 3 energitilskud i 2021 (https://hjemsted.dk/oliefyr-fyringsolie-guide/) og da jeg har en kammerat, som har oliefyr, så ville jeg høre om der er nogle der ved hvornår den næste runde kommer præcist? Kan det passe at det er er så upræcist som energistyrelsen skriver her (https://sparenergi.dk/forbruger/boligen/tilskud), altså "efter sommerferien"?

Virker det ikke noget løst? Er der andre, som har nogle erfaringer med det?

Jeg er helt vild med gør-det-selv projekter :-)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ikke nogen dato på det endnu. Da de lukkede runden i oktober/november 2020, var meldingen, at den næste runde ville blive i Q1 2021. Så vi var mange der regnede med, at det ville blive i starten af året. Det endte med at blive i april, dvs. noget senere end forventet.

Så man skal nok ikke regne med noget før de officielt har meldt en dato ud.

Mvh. AllanE
Nej, de nulstiller efter hver runde. Dvs. hvis man får afslag så "slettes" ansøgningen og man skal søge på ny i næste runde.

Jeg fik afslag i oktober-runden og måtte søge igen i april. Venter på svar nu.

Derudover: De behandler ansøgninger i rækkefølge / først-til-mølle. Dvs. om man får tilskuddet afhænger kun af hvor i køen man starter - ikke hvad og hvor meget man søger om.

Jeg synes helt sikkert, at de bør lave dét om, så f.eks. skift af oliefyr får højere prioritet. Det batter noget mere rent miljømæssigt end, at man f.eks. skifter fra (effektive) 2-lags energivinduer til lidt mere effektive 3-lags energivinduer.

Mvh. AllanE
Ja du har fuldstændig ret i at de måske bør gå efter de større "miljøsyndere" først, men det tager nok for mange ressourser at lave om.. Mange tak for din uddybende hjælp, det var virkelig brugbart!

Jeg er helt vild med gør-det-selv projekter :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis