Fastgøre køkkenunderskabe til væg?

Jeg er ved at lægge sidste hånd på et lille vaskerum, hvor jeg har monteret brugte skabselementer, til vaskemaskine, tørretumbler og "arbejdsbord".
Jeg har aldrig før monteret køkken selv, så er pludselig blevet i tvivl om, hvorvidt skabene burde være monteret fast på væggen?
Væggen er skæv, og jeg havde egentlig bare tænkt mig, at afslutte med en silikonefuge. Men som det står nu, kan jeg godt "rokke" skabeneganske lidt. Jeg kan nok løse dette ved en lille kile, filtdup eller lign. inden jeg fuger.
Bonusinfo:
1. Der er intet spånplade eller lign. på bagsiden af skabet, kun den tynde masonit bagplade. Så det virker ikke som om, at det er meningen at man skal skrue det fast?
2. Jeg orker næsten ikke at pille det hele fra hinanden, for evt. at skrue noget lægte eller lign. bag på skabene :-(

Er spændt på at høre hvad I andre siger :-)

Jeg er ved at lægge sidste hånd på et lille... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand skrev den 26-05-2021 18:02:25

Der er skabe hvor det er masonite hele vejen op indvendig, og stadig en 10 cm bræt øverst til at holde det sammen.
Men den må du jo have set da du stillede det op

Jeps, desværre er det der ikke. Har et par moduler i overskud som jeg har trippeltjekket :-)

Som du ser så er der 3 huller øverst i side pladerne. Det er dem der bruges til at holde den 10 cm bræt." dybelhuller og en til en skrue. Men hos dig mangler brættet. 
Men så er metoden med en vinkel jo udmærket. Den kan skrues op under den vandrette og på den måde får en skrue til at holde det på plads. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis