Leca til læmur ved ny terrasseplads

Hej med jer

Vores have skråner en del, og vi ønsker at lave en mur omkring vores fliseterrasse, som jeg lagde for to år siden. Græsplænen slutter af ved nogle buske, og på bagkanten (ca50cm) af buskbedet er der et gærde af marksten som er ca.50cm højt. Min tanke er at grave ned ved græskanten, til et støbt fundament med fundablokke i de første to skifter, og derefter lecablokke op i ca 120cm. Jeg vil godt have at min mur runder med et cirkelslag på omkring 10meter, hvoraf jeg skal bruge ca en kvart bue (ca5meter) til min mur.
For at lette forståelsen, er min græsplæne ca en halv meter tættere på himlen, end flisebelægningen pga højdeforskellen på min grund. Jeg har tænkt mig at beholde en del af jorden i buskbedet, og støbe en indermur og et dæk således at det bliver en slags bænk eller en blomsterhylde på noget af indersiden af læmuren.
Kan det lade sig gøre, og hvad skal jeg være opmærksom på?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lav det ordentligt enten af fundablokke eller i støbekasetter med noget jern i. Alternativt i mursten.
Hej Frank
Ordentligt,, er det lig med fundablokke, fordi muren bliver mere massiv? Eller hvordan skal jeg tolke det... Jeg har ikke erfaring fra egne projekter, og synes at leca virker mere enkel som byggeklods.
Mvh Hessel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis