Skur op af nabo mur

Hej,
Jeg ville blot høre om det var muligt at bygge et skur op af naboens husmur som ligger i skel. Er det muligt eller et det helt no-go? 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad tænker du problemet kunne være, udover højde og selvfølgelig det faktum, at såfremt du bruger muren som en del af dit skur, så er der risiko for, atnaboen en dag ønsker at nedtage sin mur. Og så står du med et problem. 

Mvh. Christian M
 

Christian M skrev den 24-05-2021 19:06:10

Hvad tænker du problemet kunne være, udover højde og selvfølgelig det faktum, at såfremt du bruger muren som en del af dit skur, så er der risiko for, atnaboen en dag ønsker at nedtage sin mur. Og så står du med et problem. 

Synes bare at have læst at naboen skal have adgang til at kunne vedligeholde sin mur?
Regner med at skuret skal være 2,5 meter højt som vidst er det som der er tilladt?  

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Der skal vel være 2,5 meter til skel ved nybyggeri? Tror også det gælder et skur, men ved ikke om der er en bagatelgrænse.
Allanbyg skrev den 24-05-2021 22:46:48

Der skal vel være 2,5 meter til skel ved nybyggeri? Tror også det gælder et skur, men ved ikke om der er en bagatelgrænse.

Synes bare jeg har læst at småbygninger kan bygges i skel hvis de ikke er højere end 2,5m. Den samlede længde ikke er længere end 12m af bygninger i skel. Regnvand holdes på egen grund. 

Jeg har bygget skur op af naboes garage og der var ingen problemer med at få det godkendt hos kommunen. Jeg havde selvfølgelig talt med naboen om det først for ikke at skabe splid.
Jeg byggede det sammen med deres garage, og helt samme ved taget, så det er lukket, så der er ikke noget problem med at væggen skal vedligeholdes længere.

Bare kald mig BBB 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
jeanp89 skrev den 25-05-2021 05:47:07

Synes bare jeg har læst at småbygninger kan bygges i skel hvis de ikke er højere end 2,5m. Den samlede længde ikke er længere end 12m af bygninger i skel. Regnvand holdes på egen grund.

 Du har sikkert ret. Man skal så nok sikre sig, at man holder sig under eventuelle max. mål :-)

Så må jeg prøve at lufte ideen for naboen og høre hvad de siger til det. 
Min genbo er ved at pille et dueslag ned som er bygget op af hans nabos carport der står i skel. Genboen fik i sin tid lov til det af den tidligere ejer, men nu vil den nye nabo og ejer have fjernet den gl. carport og bygget ny garage. Underforstået - intet vare evigt, selv om man har fået lov.

Man kan læse følgende.

Hvis din nabos garage eller skur har en mur i jeres fælles skel, som vender ind mod din have, har du hverken ret til at male eller vedligeholde den. Heller ikke hvis muren er forfalden og udelukkende kan ses fra din have.
  • Hvis I ikke har en aftale, kan din nabo uden yderligere tilladelse male sin carport lige den farve, han/hun ønsker – også på den side, der vender ind imod dig.
  • Naboen har ansvar for at vedligeholde bygningen i skel, også den mur, som kun er synlig for dig.
  • Hegnsloven giver dig ret til at opsætte espalier, halvtag eller et mindre skur på en fælles hegnsmur, der vender ind mod din grund. (Ikke på naboens garage/eller skur, der vender mod din grund.)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også