Gulvafsliber eller er det nok...🤞🏻☺️

Hej 🙃
Jeg har et lakeret gulv med hvid grundlak (Junckers) + 2 gange klar lak - det er seks ĂĽr siden det blev lavet. Nu vil jeg gerne skifte udseende til den nye Junckers Grundlak (dark coco)
Kan jeg “nøjes” med at ridse lakken/slibe gulvet grundigt med en rondelsliber eller er det absolut nødvendigt at bakse med den store gulvsliber-maskine (skal slæbes op på 2. sal uden elevator.
Jeg laver selvfølgelig en tester, et sted hvor det ikk
Hilsner
Trokene
4 svar
 Følg trüden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du mulighed for at lĂŚgge et par fotos ad det nuvĂŚrende gulv?
Jeg ville kontakte Juncker, de bør kunne svare på det ​L I N K​​​

Vi prøver igen, i morgen --
🙂 Rantzau 🙃 jeg kan desvĂŚrre først komme til gulvet 1. juli, men det er bøgetrĂŚ - og massivt stavgulv fra 1974. Det er ikke specielt ramponeret da det blev afhøvlet for seks ĂĽr siden og kun er blevet udsat for almindelig slid.
Det er altid risikabelt at skifte farve pĂĽ et gulv, hvor farveskiftet skyldes pigmenter i overfladen.

Derudover afhĂŚnger risikoen af hvor meget gulvet belastes. Jeg kan med garanti sige det ikke holder med tre børn og hund der render ud og ind af huset. Mit bud gĂĽr pĂĽ højst tre mĂĽneder, sĂĽ er lakken gennemslidt.   

Desuden er Junkers gulvlak hverken ringere eller bedre en andre lakker, sü jeg ville gennemtÌnke projektet meget nøje.

Følg trüden
Vil du vĂŚre med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og fĂĽ fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmül og svar andre

FavoritmarkĂŠr spĂŚndende indlĂŚg

FĂŚrre reklamer, nĂĽr du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis