Udskiftning udendørs stikkontakt

Hej,

 Jeg har den udendørs kontakt/udtag.

1: jeg vil gerne have med afbryder - hvis der er en, så virker den ikke i hvert fald. Hvilken skal jeg købe?
2: må jeg selv udskifte den?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er vist to ting, som formentlig er afbryder og stikkontakt. Du kan selv skifte dem. Begynd med afbryderen og se om det så virker. Vender billederne ikke på hovedet?

fase
Som jeg ser der er billederne drejet 90 grader. Stikkontakten burde nok være drejet 90 grader, så låget var hængslet i toppen og ikke i siden. Men da den sidder et tørt sted, har det nok ikke nogen betydning.

Hvad er det du har siddende til venstre for stikkontakten? Er det yderligere en stikkontakt eller en afbryder? Pil evt. enhederne ud, så vi kan se ledningerne bag.

Til dit spørgsmål om du selv må udskifte, så nej, det må du ikke, da det er udendørs. Udenfor må du stort set ikke lave andet elarbejde end at skifte en pære.
jenshøj skrev den 24-05-2021

Til dit spørgsmål om du selv må udskifte, så nej, det må du ikke, da det er udendørs. Udenfor må du stort set ikke lave andet elarbejde end at skifte en pære.

 Nå jamen så holder jeg snitterne fra det og bestiller en elektriker. Og ja det er en ekstra afbryder

Du må gerne skifte din kontakt og stikkontakt, så længe du bruger samme type materiale. Du må bare ikke ændre på installationen.
Så hvis der er skiftet 1 til 1 er det ok.
Hvis du flytter bare en ledning har du ændret installationen og derved ulovlig gjort den. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis