Forkorte gamle varmerør, under gulv?

Hejsa
I kloge hoveder🙂

Jeg har nogle gulvprojekter i støbeskeen,  og derfor en del spørgsmål, undervejs.
Pt. Er jeg ved at planlægge, og har denne udfordring:
Jeg vil gerne etablere gulvvarme i to rum, som er placeret sidst på mine varmerør (2 strengs radiator-setup).
Rørene ligger under gulvet. De går gennem stuen (som ikke skal renoveres) videre til 1. Rum, hvor der er en radiator, herfra videre til et badeværelse, hvor de går op ad gulvet, og samles med nyere etableret gulvvarmeslange.

Jeg vil nu gerne fjerne radiator, og etablere gulvvarme i 1. Rum samt tilslutte badeværelset til min shunt.

Det store spørgsmål er: hvordan kan jeg fjerne de gamle jernrør? De skal jo afsluttes et sted, men jeg må vel ikke bare proppe dem af, under gulvet?

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen gode bud?

Jeg ser ikke noget problem i at korte dem af og afproppe. Det reducerer da antallet af samlinger i forhold til nu. Jeg vil foreslå nogle korte ender, som du “gemmer“ i et stykke tomrør inden du støber det nye gulv. Når du så skal renovere rummet ved siden af, kan rørstumperne trækkes ud.

Søren O
Ok. Tak Søren🙂
Jeg er lige ved t afklare om det bliver tung (støbt) eller let konstruktion(uden beton) .. Men uanset, er det da en fremragende idé at muliggøre at kunne trække dem ud..

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis