Bygning af underjordisk garage. Vandtæt beton?

Hej Folkens 😊
Da vi her i landet har en helt kuk landzone lov, kan jeg selv om jeg bor midt ude på en mark, ikke få lov til at lave den garage jeg gerne vil have.
Men så må jeg jo finde en anden løsning, så nu vil jeg bygge under jorden i stedet. Det giver jo en masse nye punker jeg skal lære noget om 😁
Vores grund er ret stor, og skrående så dræn tænker jeg at jeg nok skal få styr på.
Men der er mange nye punkter i byggeriet jeg ikke har prøvet før, jeg lister i punktform:
1. Jeg synes at have læst at man kan få noget specielt vandtæt beton, er det rigtigt?
2. Findes der noget litteratur om underjordiske konstruktioner?
3. Findes der noget om hvordan man laver støbekasser til vægge? Og ikke mindst lofter? Og beregninger til samme?

Og idéer, erfaring med lignende projekter modtages med kyshånd 😊
Vi har selv gravemaskine og traktor og lignende udstyr til arbejdet 👍

Mvh
Morten


Mvh

Morten

Hej Folkens 😊 Da vi her i landet har en helt kuk... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville isolere. Om ikke andet end for at have muligheden for at sætte varme på.
Jeg ville være nervøs for at ende med et piv koldt rum, uden mulighed for at få fugten ud.


Bare kald mig BBB 
Har du et link eller en henvisning til det lovlige ved at bygge under jorden? jeg er nemlig meget interesseret i at lave en mindre jordkælder. Men set i lyset af hvor besværligt det var bare at få tilladelse til vores drivhus så er det ik noget jeg orker hvis det kræver byggetilladelse.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis