Flytte stikkontakt

Jeg er ved at skulle beklæde væggen i mit værksted med OSB-plade, men på den ene væg har jeg denne gammel stikkontakt siddende.
Mit spørgsmål er nu, hvordan jeg lettest (og lovligt) kommer omkring det.
Må jeg bare bore en hul i pladen, trække ledningerne igennem og sætte en ny stikkontakt i selv ved pladen (eller evt. i et underlag på pladen) ??

Håber der er nogle der er fuldt af gode tips og idéer   

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu spørger du om lovlig. Så er svaret elektriker arbejde  .
Han vil nok sætte en forlængerring på så det kan nå ud. Men hvis du skal have både forskalling og isolering vil han hugge dåsen og lidt af røret fri og føre det ud i en forfra dåse. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja, jeg tænkte nok der skulle en fagmand til.
Der skal dog isolering, forskalning osv. Det er blot en 15 mm plade direkte på væggen til at hænge værktøj o.lign. på. Og så ville de jo unægteligt være let bare at flytte stikkontakten de 15 mm ud i eller på pladen.
Nu spurgte du om lovligheden ! !
Men ellers har du ret. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg fandt en “LK Fuga pudsudligningsring”, hvor de bl.a. skriver: ”Pudsudligningsringene opfylder kravene til 850 °C glødetråds-prøven og kan derfor anvendes som dåseforlænger gennem f.eks. en træplade eller lignende.”

Det løser vel umiddelbart opgaven (lige bortset fra det med fagmanden)   !??
Der er sådan en der skal bruges. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der findes mig bekendt ikke ringe til den generation af grønne dåser og da dåsen allerede er sænket en del kan ringen formentlig ikke nå gennem pladen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis