Transport af fodlister

Hej folkens

Jeg skal have transporteret en røvfuld fodlister der er ca 3.5 meter lange. Jeg kører en ældre stationcar, og har sådan set også træk. Jeg synes bare en trailer virker overflødigt?

Fodlisterne kan dårligt være i bilen. Derfor tænker jeg, om jeg mon kan smide listerne på taget af bilen? Jeg har to indbyggede skinner på taget, som jrg hurtigt vil kunne smide mine tagboks-skinner på. Også kunne jeg jo tape mine 25 fodlister sammen, og binde dem fast på taget. Men er sådan en konstruktion lovlig? 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du må gerne læsse dem på taget. Eneste krav er forsvarlig fastgørelse når de ikke rager ud over bilens dimensioner. Ja brug tape eller snor til sammenbinding i enderne. En skruetvinge er også meget anvendelig.

Søren O
Jonathanhandyman skrev den 23-05-2021 23:39:06

Kan de ikke stikke ned under handskerummet og om bagi? Måske ud gennem vinduet bag føreren, hvis man ikke skal køre for langt 😅

 Det må de så overhovedet ikke. 


Mvh. Christian M
 

Jeg har en Peugeot 207, og har for et par måneder siden stået i samme situation.Jeg lagde passagersædet ned. Stak fodlisterne ned under handskerummet og ud af bagklappen i det diagonale hjørne. Så stikker fodlisterne under 1m ud af bilen. Og det er vel og mærke i en 207’er :)
 
Har man trailer så er det da "for dum" at lave et stort nummer ud af den transport. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis