Hvordan får jeg banken med ?

Jeg er snart 40 år, men har altid drømt om at bo i EGET hus, altså ikke til leje.

Kan jeg på nogen måse overbevise en bank om at det er en god ídé at købe et hus "langt ude" (jeg er ikke afhængig af storbyer, uddannelse, job osv, og afstande dertil da jeg er førtidspensionist)".

Men så kunne jeg gå og renovere lidt i midt eget tempo? En slags Selvlært fleksjob? Altså male en væg en dag kan jeg lige klare. Altså har Lungekræft, så det der ville tage en håndværker 1 time ville nok tage mig 10 timer, men så har jeg da lidt at lave ? Istedet for blot at stene TV, eller ja, sove ? Og fjolle rundt på nettet?

Eller skal jeg bruge en kautioninst for dette?, eller hvis jeg nu har 50.000 kr i kontanter?

Jeg har ingen erfaring med ejendomhandler !
Jeg er snart 40 år, men har altid drømt om at bo i... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er jo netop det næste jeg er "bange for". At jeg faktisk lykkedes med at at købe et "håndværkertilbud" et sted, og så gå og hygge mig med at sætte i stand, og "Skattefar" så lige synes jeg skal have et "smæk", selvom om jeg HAR betalt moms, og løn til diverse håndværkere som man ikke kan/må selv, fx VVS og Elektrikere ? Og får også brug for en varevogn bare til faglig privat brug-

Mine forældre gjordet det samme, der var et hus til salg i 2. række til vandet, det skulle bare fjernes og bygges nyt arkkitekttegnet gg.  Men en store udfordring var at der er en vindmølle på vejen som rager ud over vejen i ca 4 meters højde". Så det var lidt svært at bestille byggemetrerialer hjem osv, når de fik at vide at de aldrig måtte komme over 4 meter i højden, for så ville de ikke kunne komme om hjørnet gg.

Det gav lidt sjove historier og det tog laaaaaang tid, men NU står huset der, og begge mine forældre er gamle, så det er kun et spørgsmål om tid før jeg og min bror arver det.

Inden af os har dog ambitioner om at bo der så det skal nok bare sælges, et forsigtigt bug ville være til 2,,5 mio kr. Da det ikke er i nordsjælland, men dog med havudsigt.

Men det jo også en slags penge ;)
Det er nogle gevaldige anekdoter, du kan diske op med, fuerzzz1.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også